Skolutflykt

För ett par veckor sedan var vi på utflykt med Ellas skolklass. Yey! 30 barn, deras föräldrar och eventuella syskon. En intim samling på nästan 100 personer. Nu får jag väl erkänna att jag inte är en särskilt social person i stora sammanhang. Jag är helt enkelt inte så förtjust i folk som jag inte känner redan. Och att förstöra en lördag med att vara tvungen att vara trevlig mot folk jag inte känner och deras osnutna ungar är inget som jag såg fram emot. Som tur är finns det en handfull föräldrar i klassen som jag har känt ganska länge och ett par av dem är nära vänner.

Det hela startade med att det var bilkö in i parken och jag såg för mig hur vi skulle gå på led hela turen. Lyckligtvis var det bara en fråga om ett parkeringsproblem i början så efter att vi hade passerat den första parkeringen fortsatte vi ytterligare 5 km tills vi kom fram till vår startpunkt. Park Adullam är ett litet naturreservat ca 30-40 minuters bilväg från Rehovot. Det ligger i närheten av Elladalen, där vi ganska ofta gör utflyker. Landskapet är typiskt bibliskt, enligt vad jag föreställer mig – böljande kullar, stenrösen, små grottor, en fåraherde… Vi hade turen att komma när det blommade som mest, om ett par månader kommer allt att vara torrt och brunt. Parken var verkligen fin och jag skulle gärna åka tillbaka, men utan alla andra människor! Och vi lyckades ditcha den där sista pitabrödsbakningen eftersom Y behövde åka hem och jobba, sån himla otur… 🙂 Nedan kommer en bildkavalkad, jag kunde inte välja bland alla fina vyer så ni får nästan alla!

Böljande kullar
Böljande kullar
Bloomande äng
Blommande äng
Typ blåsippa?
Typ blåsippa?
De tvar lite trångt på stigen ibland
Det var lite trångt på stigen ibland
Grottmänniska
Grottmänniska
Och en till...
Och en till…

IMG_5314

Det finns alltid lite ruiner att klättra på
Det finns alltid lite ruiner att klättra på
4 thoughts on “Skolutflykt

    1. Det är ju så mycket bättre när man kan umgås med några personer som man gillar istället för en massa som man knappt känner.

Kommentera

