Gräsänka

Ja, här blir det inte mycket till uppdateringar inte. Sedan sist har ungarna gått på Pesachlov, min mamma har varit på besök/working holiday och maken har dragit till Staterna. Väldigt skönt att ha nannyhjälp när man plötsligt ska hantera två barn med skollov och en bortrest förälder samt en bortrest farmor (som lärare brukar hon vara utvägen under skollov). Eftersom det var rätt lugnt på kontoret i veckan så hade jag med mig barnen till jobbet också en dag vardera. Men sedan i torsdags är jag ensam med dem (ok, sedan i torsdags har jag också varit ledig så det har inte varit väldigt kämpigt direkt).

Idag har vi haft regn nästan hela dagen. Vi har tagit det lugnt, kollat på film (Bears – mycket läskig på sina håll enligt Ella men jag räknade kallt med att en dokumentär från Disneynature skulle ha ett lyckligt slut och jag hade rätt), Skype:at med Y och lagat mat. Lite kul när Ellas kompis kom in i köket och sa att det luktade himmelskt och gärna ville smaka och bad att få med sig lite så att hon kunde äta vår mat till middag. Och grannens dotter som inte äter någonting i stort sett åt två köttbullar med sås, råriset blev dock kvar på tallriken, det är nog första gången hon har ätit något annat än äpplen hos oss! Receptet är inspirerat av denna rätt, köttfärsrullar i het sås , men jag kör en burk kokosmjölk i såsen istället för crème fraiche och steker inte köttbullarna innan utan låter dem koka med i såsen istället.

Hur går det för maken då kanske ni undrar? Det är ju det enda som jag egentligen tänker på just nu. Jo, hälften av labben är besökta. Två av dem har redan sagt att han är välkommen dit, de andra två har inte sagt bä eller bu än. Till veckan forsätter han med två till besök på östkusten innan han flyger över till två olika ställen på västkusten. Nervositeten har lagt sig och det hjälper så klart att han redan har fått ett par erbjudanden. Jag är så ruggigt stolt över honom och skulle egentligen vilja skryta mig blå över honom till alla människor jag träffar men jag försöker att spela cool och inte basunera ut för mycket innan allt är klart. Men nu är det dags att sova, god natt!

2 thoughts on “Gräsänka

  1. Roligt med goda nyheter för din make. I universitetsvärlden flyger inga stekta sparvar in i munnen på en precis, allt är för det mesta jättejobbigt där. Du kan lugnt vara jättestolt över honom! Heja!

Kommentera

