Bajsande får och åldersnoja

Ibland kan jag bli väldigt upplivad över mig själv och saker jag gör. Idag skickade jag en emoji med ett får som bajsar på Skype till min man. Helt klart höjdpunkten på min dag. Sedan höll jag en presentation på video för ett gäng personer i London och San Jose. De skulle bara ha vetat…

Eventuellt kommer morgondagen att innehålla en massa fler höjdpunkter. Morgondagens händelser kan också vara anledningen till att jag kände mig så nöjd med mitt mycket barnsliga beteende. Imorgon fyller jag nämligen 40 år. Jag vet, jag skämtar inte! Såå himla gammalt.

Mitt 30-tal inleddes med en middag och fest för ca 40 (50?) personer i en festlokal på Söder och avslutades med en rostad macka framför datorn på jobbet och däremellan har väl de mest händelserika åren i mitt liv skett. Kan inte riktigt komma på vad som skulle kunna vara större än att säga upp mig från mitt jobb för att åka ut och resa i Asien själv, där träffa mannen i mitt liv, flytta från Sverige till Israel, lära mig ett nytt språk, gifta mig och få två barn…

Imorgon kommer jag och maken att åka norrut, till Akko/Acre och bo på hotell, få massage och äta god middag. Lite lugnare än 30-årsdagen men precis vad jag vill ha denna gång. Jag ska väl inte sticka under stol med att jag inte känner mig helt bekväm med min ålder. Jag tycker att fyrtio låter otroligt gammalt och kan inte alls se mig själv som så vuxen som jag borde vara vid den här åldern. Men å andra sidan har jag en massa kompisar som är över fyrtio och de är ju alldeles fantastiska och inte alls gamla så jag ska nog komma över det.

Ja, men hipp hipp hurra till mig då! 🙂 Vi hörs i nästa decennium.

6 thoughts on “Bajsande får och åldersnoja

  1. Grattis Karin! Nu fick jag bekräftat att du fyller jämnt! Året jag fyllde 40 var fantastiskt bra (hade just flyttat till drömlägenheten – den vi fortfarande bor i -, fick nytt jobb – det jag har fortfarande – och gjorde roliga resor och hade en urkul fest (kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest). Dessutom tyckte jag att 40 lät bra jämfört med 39, när man sa 39 lät det som om man inte riktigt vågade… Du har mycket kul att se fram emot! Själv tycker jag att fylla 50 inte låter så kul (två år kvar) men det blir säkert jättebra det också bara man lever och har hälsan! Njut av din dag och även dagarna i Akko!

  2. Haha! Ja du jag kan lova dig att livet inte är över fast man fyllt 40. Och snart kommer du att känna att 40 är rätt ok. 🙂
    Hoppas ni fick det väldigt skönt och härligt du och maken. Jag blir grön av avund när jag läser om get-aways eftersom vi aldrig haft ngn sådan om man bortser från de mindre än 48 timmar då jag och min man var här i SoCal för att kolla lgh medan barnen var kvar i NYC med hans moster. Men det var verkligen superintensivt och stressigt så inte direkt ngn sådan typ av get-away 🙂
    Vill även säga att jag mailat dig men från min andra emailadress (inte den som är kopplad till min blogg). Bara så du vet ifall mitt mail skulle hamnat i din spam.
    Jag tror förresten ditt nästa decennium kommer bli rätt innehållsrikt det också. Det kommer ju innefatta åtminstone ett nytt land och det brukar vara rätt stor omställning. 🙂
    Kram!

    1. Jag får väl erkänna att det inte känns sårskilt annorlunda än så länge. Inga nya rynkor så vitt jag kan se! Jag förstår din avund, det är ju en av de stora fördelarna när man bor nära familj. Man får teama upp sig med en annan familj med väluppfostrade barn helt enkelt och ta en 24-timmars semester en gång per halvår eller nåt!! Jag har fått mailet, håller på att skriva svar. Tack så jätte, jättemycket!!! 🙂 Kram!

Kommentera

