And the winner is…

6952043-boston-desktop-wallpaper-wide

… Boston!

Ja, efter en massa diskussioner, löneförhandlingar och segdragen väntan så blev det klart – vid årsskiftet flyttar vi till Boston.

Jag visste ju att maken föredrog Boston framför New York rent levnadsmässigt men jobbmässigt var det desto jämnare. Jag sa för ett par veckor sedan att han fick bestämma, jag skulle bli nöjd med båda alternativen. Men jag tror verkligen att Boston kommer att bli kanon för oss.

Kuriosa – första kvällen när vi satte oss med våra listor, efter att Y precis kommit hem från USA, skrev jag tre lappar med de olika ställenas namn på. Y fick sedan dra en, jag kastade de andra två och la den valda lappen på ett säkert ställe  utan att titta på dem. När vi hade bestämt oss tog jag fram lappen och konstaterade att vi hade kunnat lita på lotten och sluppit hålla på att våndas!

10 thoughts on “And the winner is…

  1. Åh, grattis! Måste kännas skönt att äntligen veta! Hur många år blir det? Vet ni redan nu hur ni ska bo?

    1. Inom hans område brukar det vara 4-5 år. Vi vet ungefär var vi vill bo men det finns inget boende via universitet så vi får fixa det själva. Vi vet helt enkelt vilken skola vi vill att barnen ska gå i…

  2. Åh vad roligt, Boston är ju så trevligt! Vi bodde i Cambridge väldigt nära MIT och älskade det, förutom att det är dyrt att bo i Boston/cambridge. Ni kommer få det så bra. Vet ni när det blir av? Håller tummarna att det inte blir 1 sept för då är hela stan blockerad av studenter som flyttar 🙂 Om det är nåt du undrar hör av dig!

    1. Åh, kul med en till gammal Boston-bo, jag kommer antagligen att ha massor av frågor längre fram så då hojtar jag till. Vi planerar att bo i Brookline (och vja, där är det också dyrt..) – maken kommer att jobba på Boston U och vi vill gärna ha barnen i en av skolorna i Brookline som har ett English Language Learner-program inriktat på hebreisktalande barn. Vi kommer att flytta vid årsskiftet så det blir nog lite lugnare.

Kommentera

