Jobbresa till Sofia

Förra veckan var jag i Sofia, Bulgarien och jobbade. Vi har en del outsourcade processer som sköts därifrån och bl a har jag 15 personer som jag jobbar med. Jag har jobbat med det här företaget sedan jag började på eBay och vid det här laget känner vi varandra ganska väl och det är alltid kul att träffas på riktigt. Det har varit väldigt intensivt – jag har jobbat som en gnu, varit på middagar på kvällarna och sovit alldeles för lite. Det kändes ganska typiskt för veckan att jag när jag checkade in på hotellet på söndag vid midnatt hade ett meddelande från min chef som sa att jag skulle ringa, det var brådskande. Midnatt på en söndag…

image
Jag, en bulgarisk poet och hans pappa (alt en annan poet, fick lite motstridiga uppgifter).

Hur som helst, förra gången jag var i Bulgarien hanns någon sightseeing aldrig med. Den här gången fick jag en halvtimmes rundtur efter jobbet och eftersom Sofia är en rätt kompakt stad så hann jag se en hel del av sevärdheterna.

image
Alexander Nevskij katedralen
image
Ryska kyrkan
image
Någon officiell byggnad, kanske regeringskansliet. Kommer inte ihåg…
image
Nationalteatern

image

image
På bergen i bakgrunden kunde man fortfarande se snö.
Lite efterrätter hanns också med.
image
…och en och annan drink.
2 thoughts on “Jobbresa till Sofia

Kommentera

