Konsten att få en läkartid när man vill och behöver det

Efter nio ganska långa år i Israel har jag lärt mig hur man får saker gjorda. Det gäller att stå på sig, man får aldrig något gratis utan man måste kräva det. Det är ett sätt som jag inte gillar, jag vill mycket hellre att någon säger att ”så här är det” och så anpassar man sig efter det. Men man får ta sedan dit man kommer helt enkelt.

Jag har varit sjuk i tre dagar. Haft hög feber och lätt hosta. I morse när alla värktabletter hade gått ur kroppen hade jag 38.9 graders feber. Varje djupt andetag jag tar gör att jag hostar. I eftermiddags började det värka i bröstet dessutom. Lunginflammation kanske? Jag ringde upp min husläkare och frågade när de hade en tid. Imorgon vid fyra. Inget tidigare?? Nä. Där var jag på väg att acceptera det hela och vänta till imorgon men bestämde mig istället för att testa – jag sa precis som det var och att jag misstänkte att jag hade lunginflammation. Min röst var i det närmsta obefintlig för jag hade haft en hostattack precis innan. Och på något mystiskt sätt trollades det fram en tid idag vid 6. Får väl se vad doktorn säger.

Fever

Kommentera

