På bättringsvägen

Börjar känna mig lite bättre, febern har gått ned till den normala  men jag har börjat fått ont i halsen av allt hostande. Jag har avverkat halva antibiotikakuren, 5 dagar kvar. Men jag är så trött! Sover flera gånger om dagen. Naturligtvis en effekt av antibiotikan men också den typiska reaktionen på lunginflammation. Imorse ringde jag till husläkaren för att få ett till sjukintyg, det första som skrevs ut när jag var på besök var bara för tre dagar men hon sa åt mig att det bara var att ringa om jag behövde mer. Inte en chans att jag hade kunnat jobba onsdag-torsdag. Jag känner mig alltid lite skyldig när jag ringer och ber om ett sjukintyg men den här gången när sekreteraren frågade vad anledningen var så kändes det helt ok, lunginflammation är en klart giltig anledning!

Imorse tog jag faktiskt lämningen av barn och lät maken få sovmorgon. Ella och jag gick hemifrån redan halv åtta för idag var det ”klädmarknad” – under den senaste månaden har man kunnat lämna in urvuxna skoltröjor, sedan har lite rensning och sortering skett och imorse kunde man välja och vraka bland utbudet. Jag hade förberett och tagit med lite kontanter men det visade sig att det var gratis. Bara att ta det man ville. Jag hade plockat på mig 4 st tröjor men det fanns de som fyllde upp påsar. Bra att det kommer till användning, det fanns gott om tröjor kvar när jag gick därifrån. Allt som var kvar vid dagens slut skänks till behövande. Förra året kunde man t ex se en skoltröja på en kille som gick i en Hamas-parad i Gaza – den bilden delades friskt på FB av Rehovot-bor!

2 thoughts on “På bättringsvägen

Kommentera

