Att säga nej till världens coolaste present

Vet inte om jag skrivit om vad min man ville ge mig i 40-årspresent men jag tror inte det. Hur som helst är det här något som behöver diskuteras. För min man ville ge mig världens mest fantstiska present – och jag tackade nej! På sätt och vis kan nog detta göra mig till välrdens mest korkade människa, men jag tror att det var rätt val.

Så vad var det då? Jo, min man tyckte att jag skulle ta en skepparexamen och planerade att skicka iväg mig två veckor till Grekland till en live aboard för att plugga teori och segla. Själv. Utan barn. Två veckor. I Grekland. Hur fantastisk är han liksom?? Det fanns ju naturligtvis en baktanke och den innebär ju att vi ska kunna hyra båt på framtida semestrar. En baktanke som jag kan leva med.

Men, jag beslutade iaf att säga nej. Lite ångestfyllt. Istället har jag enväldigt bestämt att vi ska lägga pengarna på en gemensam skidsemester i USA till vintern. Det är dags för kidsen att lära sig att åka skidor! Dessutom gillar jag ju faktiskt min familj och att få åka iväg på semester tillsammans är faktiskt en lyx. Skepparexamen får vänta till 50-årsfirandet. Eller kanske makens 40-årsdag om några år. Det finns ju andra sätt att få segla, jag har t ex en plan att haka på Atraxia någon gång i framtiden. Lite lättare när vi flyttar till USA kanske.

Kommentera

