10 saker

Blev inspirerad av Köpstoppsbloggens 10 Saker (tack Bella för bloggtipset) – att visa de 10 saker som blivit utrensade under veckan. Jag har inga större problem för tillfället att komma upp i 10 saker i veckan. Inser medan jag skriver att det var en hel del andra saker också som försvann under veckan men jag kan ju spara dem för någon annan gång.

IMG_7020

2 t-shirts från maken (med hans tillåtelse!)
1 lakansset i flanell (passar inte till vår säng)
2 träningstoppar (när var det modernt med toppar som slutade vid naveln?)
1 ”rymdflygplan” i äkta kinesisk plast (med sonens tillåtelse)
2 rockande Hello Kittys (inget godkännande från dottern men jag har haft dem i karantän ett par månader och de har inte efterfrågats)
1 flygplan
1 låda med diverse småbilar (det finns en del kvar att ta av, kommer inte att efterfrågas…)

Nu är det bara att inse att det är långt kvar till minimalism. Jag samlade t ex ihop alla min krämer för att se om det är något som ska inhandlas på tax-freen nästa gång. Tror inte det va?

IMG_6980

Övre vänstra delen är body lotions. Till höger ansiktskrämer. Under dessa en handkräm och slutligen 4 stycken olika fotkrämer. Hittade senare ytterligare en ansiktskräm.

5 thoughts on “10 saker

    1. Det finns ju mer krämer hemma om man säger som så men det här är de som jag inte använder. Sen finns ju alla rengörings-, skrubb- och ansiktsmasker… Köpstopp på body lotions och fotkrämer har införts iaf! 🙂

  1. Asså, jag blir så inspirerad av detta!! Dock klarar jag inte av att slänga krämer etc som det inte är nåt fel på. För drygt 18 månader sen inledde jag dock projekt ”använd lyxet”, dvs att jag ska använda lyxiga tvålar, krämer, lyxiga te-sorter etc oftare. Det går sådär. Hittills har jag gjort slut på EN lotion och EN påse te. Köpstopp råder, med andra ord.

    1. Kul! Som du ser så var det ju ingen av krämerna som ingick i de 10 sakerna.. Ofta blir det ju att man sparar alla de där fina, dyra sakerna och är lite rädd för att använda dem och så blir de dåliga. Tycker ditt projekt låter strålande även om du nog måste lägga in en högre växel på lyxen! 😉

Kommentera

