Badvakt

Lite oväntat är det när man ligger i poolen och säger något till sina barn och badvakten precis går förbi, hajar till och säger ”ah, pratar du svenska?” – på bruten svenska. Ännu mer oväntat är det när han säger ”jag pratar lite svenska, jag har bott i Sundsvall i två år”.

Han ser nog ungefär lika förvånad ut som jag när jag svarar ”Jag kommer från Sundsvall!”. Han visade sig vara brittisk, hade träffat en svenska från Sundsvall på en kibbutz, blivit kär och följt med henne när hon flyttade hem. Han hävdade att det var som att kliva in i Narnia när han kom dit mitt i vintern. Y sa senare att det finns ju onekligen ganska konstiga djur i Sundsvall… Hur det hade gått med kärleken hann jag inte få något svar på, han var tvungen att fortsätta jobba.

Förutom detta kan jag berätta att min femårige son, som fortfarande inte kan simma på riktigt, inte har några problem att dyka 3 meter ned till botten på den djupaste delen av bassängen och hämta upp grejor. Så häftigt att se hans självklara simtag under vattnet. Imorgon börjar han simskola, får se hur många lektioner det tar innan han simmar också!

Ready, steady, go!
Ready, steady, go!
Relaxing
Relaxing
Kommentera

