Gummibröllop??

Idag firas det 8-årig bröllopsdag hos oss. Enligt Wikipedia är det Gummibröllop. Tycker jag låter så där.. Vi har firat med champagne. Ella ritade hjärtan till oss. Eitan… sov.

Jag har tittat igenom några av alla bilder från bröllopet. Tänker vad häftigt det var. Vårt lilla, lilla bröllop i Sverige. Inget israeliskt mastodontbröllop där man knappt ens känner hälften av gästerna. Hur fem veckor av förberedelser lyckades bli så bra, tack vare alla som hjälpte till och fixade vigselförrättare, stråkkvartett, transporter, etc, etc. Hur jag på en dag valde meny, hittade brudklänning, bokade frisör och sminkös, och beställde brudbukett. Y’s bästa kompisar som hade kommit från Israel för att vara med på vårt bröllop, utan att han hade en aning om det. De där fjärilarna i magen på morgonen, hur brudbuketten började skaka kraftigt när jag fick den i min hand och jag började inse vad som var på gång. Båtresan genom Stockholm till restaurangen. Talen, maten, och hur nästan alla följde med oss till hotellet efteråt där vi dansade ytterligare några timmar i hotellets bar, och till de flesta andra bargästers förtjusning hissades runt på stolar som på ett riktigt judisk bröllop. Men allra mest, att den där skäggige israelen som jag träffade en febrig dag i Vietnam och som jag sa ”I do” till för åtta år sedan fortfarande inte tråkar ut mig utan låter mitt liv vara ett äventyr och som samtidigt är min trygga hamn och far till mina barn.

PICT5824 _MG_8995 _MG_9335 _MG_9356b

4 thoughts on “Gummibröllop??

  1. Wow, vilken dag ni hade, vilket vackert par. Nu fick t o m jag târar i ögonen. En riktig kärleksförklaring.

    1. Ja, men det var förra veckan det. I helgen har jag varit arg som ett bi och skällt och gråtit om vartannat! Dem ska inte tro att de vet var de har en liksom… 😐

Kommentera

