Kvalitetsstress

Stressig dag på jobbet idag. Började jobba strax efter sju eftersom måndagar är en hämtdag och jag måste gå från jobbet kl 15 för att hinna. Idag hann jag dock inte gå kl 15, det var bara att böna och be maken om att hämta barnen istället för mig. Det kunde han som tur var så jag fortsatte att jobba till klockan sex. Satte mig på tåget, slog upp datorn och… nä, orkade inte fortsätta.

Han som är projektledare för projektet som jag jobbar med skulle ha en presentation och behövde en plan för hur vi ska uppnå den kvalitetsnivå som krävs av oss tills årsskiftet. Japp, mitt område. Jag har haft fullt upp med att hitta på siffror och göra lite snygga grafer och action points. Sånt där som man gör på jobbet helt enkelt. Vid ett tillfälle satt jag bredvid honom och förklarade lite av mina strategier och han sa något i stil med ”så i December har vi en liten, men utmanande, del att lösa?” och jag nickade allvarligt medan inombordes slog jag volter och tänkte att ”det måste ni dessutom greja utan min hjälp!!!”. Jag tror att han är en av de få på jobbet som inte vet att jag kommer att flytta någon gång i December.

Kommentera

