Skoporr

Det räckte med att Erika skrev ett inlägg om att hon hade kittat upp sig på höstskor för att mitt beroende skulle triggas. Jag googlar vinterskor! Det brukar jag göra minst en gång i veckan och det är nog en av de minst förargelseväckande saker som människor i Mellanöstern gör när augustihettan slår till.

Jag äger inte längre några vinterskor, och har inte gjort på några år, men äntligen har jag en anledning att införskaffa ett par. De ska vara varma, stå emot snö och slask och vara väldigt, väldigt sköna. Just nu ligger Sorels Joan of Arctic bra till men det är ju ganska många månader kvar och det finns väl inte direkt någon anledning att köpa dem i Israel eller Sverige. Många veckor kvar att skoporr med andra ord. Om ni bara kunde förstå hur mycket den här norrlänningen ser fram emot att få klä sig för kyla, att känna när det biter i kinderna och knarrar under fötterna.

Minns jag en gång, under min första ”vinter” i Israel, när min svärmor tittade på mina vita Stan Smiths och frågade oroat om jag inte hade några vinterskor. Det var ju kallt ute. Jag log överseende mot henne och sa ”Oroa dig inte, när vintern kommer har jag skor som passar. Tills dess duger sneakers utmärkt”. Hon har inte kommenterat mina vinterkläder sedan dess förutom att hon var mäkta imponerad av min vinterjacka som hon fick låna när hon var i Michigan i vintras. Ah, vinter!

4 thoughts on “Skoporr

    1. Hej och tack! Jag gillar verkligen Boston med så jag längtar. Jag kommer definitivt att titta in hos dig igen, så fantastiska bilder som gjorda för att drömma sig bort!

  1. Roligt att få vara en sån inspiratör hehe!
    Jag har ett par Sorelkängor som jag älskar mer än livet själv tror jag. Har också ett annat par, just Sorelkängor som jag hyser rakt motsatta känslor för så mitt tips är: prova dom först. Dom kan vara lätta och alldeles underbara eller tunga och klumpiga.
    Hoppas att du hittar ett par som du = ❤

    1. Ja, jag måste absolut se till att prova dem först, de är ju inte jättebilliga direkt. Du råkar inte veta vad dina modeller heter så jag vet vilka jag ska undvika?

Kommentera

