Tel Aviv – Stockholm, 23 augusti

Mina barn är reseproffs. Jag är rätt van med. Tydligen börjar jag bli en rätt bra packare också – 14.5 kg för tre personer i en vecka. Men jag hade nog kunnat plocka bort ytterligare 2-3 kg.

14.5 kg för tre personer och en vecka!

Dags att säga hej då till pappa

Vi var i god tid på flygplatsen så vi hann med tax-free, lunch och lekområdet. Jag hatar att stressa och jag älskar flygplatser (undantag, Frankfurts flygplats…). En kvart innan avgång ordnade jag löptävlingar i ett tomt hörn av avgångshallen så att de skulle tröttas ut. Sonen somnade när vi lämnade kusten mot Medelhavet bakom oss och dottern en halvtimme senare.

Väntan....

IMG_7490

IMG_7496

När båda barnen somnat beställde jag in en tapas-tallrik. Det gäller att maximera intaget av fläskkött när man är utanför Israel!

IMG_7494

Fri tillgång till iPad laddad med filmer och spel hjälper så klart.

IMG_7498

Och barnhörlurar med volymkontroll. Har till och med en ”splitter” som gör att båda barnen kan använda sina hörlurar till samma iPad. Jag sa ju det, jag är rätt van att flyga med barn.

IMG_7499

Och så lönen för mödan – korv stroganoff! Alltid den rätt jag ber om. Min familj driver med mig och mina önskningar men jag står upp för min comfort food.

IMG_7501

2 thoughts on “Tel Aviv – Stockholm, 23 augusti

  1. Hur 17 kan 14.5 kg bagage räcka??? Ska man lära sig trolla då eller? Svar till Signatur ”En som akut behöver hjälp”

    1. Förutom det jag reste i hade jag 2 par skor (använde 1 par), 1 par byxor, 1 par shorts, 2 långärmade toppar, 3 kortärmade, 2 linnen, 1 kofta, 1 vindjacka, underkläder, pyjamasbyxor, baddräkt och träningskläder (användes inte…). Alla toppar funkar ihop med båda byxor. Barnen hade lite mer kläder med sig eftersom de har en förmåga att smutsa ned sig rätt bra, å andra sidan väger ju deras kläder mindre. Dessutom visste jag ju att det fanns tvättmaskin att använda. Necessären var minimerad, litade på att mamma skulle ha tandkräm och schampoo. 🙂 Däremot hade jag med mig 5 pocketböcker som jag läst ut som mamma skulle få. Lite fusk var det iofs eftersom jag hade planerat shopping, jag köpte två toppar, ett par BH:ar och en del höstkläder till barnen. Och så var det väl lite snålhet – flög med Norwegian och då betalar man ju per väska och jag visste att jag ville ha plats för böcker och mat på vägen hem.

Kommentera

