Tisdagsångest

Så sitter jag här med söndagsångest, på en tisdag. Imorgon är det tillbaka till jobbet efter 3 dagars ledigt. Lagom med en 2-dagarsvecka enligt mig men jag har en känsla av att morgondagen kommer att vara stressig. Lite extra eftersom det är just en 2-dagarsvecka. Idag har vi turats om att aktivera barnen – jag tog med dem till Vetenskapsparken inne på Weizmann medan maken jobbade några timmar. Där pågick en 3D-utställning och det åktes virtuell berg-o-dalbana bland annat.

Eitan fick åka berg-o-dalbana IMG_8057 IMG_8053 IMG_8052 IMG_8058 IMG_8061Lunch och lek ett par timmar innan maken tog med barnen till stranden och jag fick ett par timmar för mig själv. Ganska skönt ibland att göra saker på var sitt håll. Han skickade en bild på idyllen där barnen lekte på stranden medan han läste bok, i sällskap av en kall öl. Jag kontrade med nystekta köttfärsbiffar och brysselkål.

IMG_8064IMG_8066

Kommentera

