Vardagssnack

Enligt min nedräkning är det 41 arbetsdagar kvar för mig. Å andra sidan har det klämts in 6 dagarsveckor på sistone så helt tillförlitligt är det kanske inte. Min chef bad verkligen om ursäkt i fredags för att han förstörde min helg utan att kunna kompensera mig alls. Well, nu är det bara en arbetsdag och sedan är det dags för Yom Kippur. Då kan hela eBays sajt braka samman utan att vi i Israel kommer att göra ett dugg. Mitt i den här stressen måste jag få skryta om att jag är väldigt bra på att stänga av jobbet. I samma ögonblick som jag levererat vad jag skulle i fredags stängde jag ned datorn och öppnade den inte förrän igår kväll, och då bara för att se att jag inte hade några tidiga möten idag. Jag ligger inte vaken på kvällarna utan somnar lika lätt som alltid. Det enda är väl att jag har lite dåligt samvete mot maken som är ganska stressad själv.

På tisdag åker vi som vanligt till svärfar på kibbutzen. Det ska bli vansinnigt varmt så jag ser inte fram emot att tälta, kanske sover vi inomhus istället. September har liksom ingen koll på att sommaren är över utan trycker ut dagar med temperaturer över 35 på löpande band. Å andra sidan spelar det ingen större roll för på torsdag sätter sig hela familjen på planet till Sverige. Igen? Igen! Mamma fyller jämt, barnen har ledigt från skolan, jag tar 4 dagar ledigt och får 2 veckors semester och maken kan jobba från Sverige lika väl. Lyxigt!

Kommentera

