Gratis kött

Sådär ja, sista arbetsdagen i september avklarad. En av mina löneförmåner är måltidsersättning, en viss summa (~1500 kr/mån) som ska motsvara en daglig lunch. Den här summan kan inte föras vidare till nästa månad utan har jag inte gjort slut på pengarna sista dagen i månaden så förlorar jag dem. Ofta blir det att jag beställer ett par extra matlådor och tar med hem sista dagen i månaden men den här gången var det väldigt mycket pengar kvar. Så passande då att en av restaurangerna som tar mitt lunchkort (typ rikskuponger på kort..) också har ett slakteri där man kan köpa kött istället. Så nu sitter jag här på tåget med en kasse med 2 kg ryggbiff, 1 kg entrecôte och ett gäng chorizos som motsvarade det jag hade kvar på kortet. Känns som bästa vinsten!

2 thoughts on “Gratis kött

  1. Bra löneförmån! Får du också dina resor betalda? Det tycker jag är fantastiskt i Israel samtidigt som jag tycker det är negativt med alla bilar som folk får genom jobbet, det bidrar ju till att det blir så mycket trafik. Och inte tänker de som är glada över bilarna på att det hade varit bättre för t.ex. pensionen att istället få högre lön. När jag gjorde praktik i Israel fick jag lunchkuponger, händer inte i Sverige…

    1. Jag tycker egentligen att det är rätt värdo, skulle hellre se det som pensionsgrundande inkomst. Men, men, det är rätt skönt också att inte ens försöka komma ihåg matlåda också. Jag får resebidrag också. Tjänstebil är något som erbjuds men det lönar sig bara om man kör mycket så det är mest folk som bor långt ifrån kontoret som har det.

Kommentera

