I’m free to do whatever I want!!

Nu när jag inte längre jobbar så skulle jag ju ha så mycket tid till att blogga. Vad jag inte tänkte på var att jag inte längre skulle ha någon dator. Så nu sitter jag här med en iPad mini och försöker, lite ovant men det ska nog gå.

Jag hade skrivit ett långt inlägg om Paris, Margot Wallström men inte kommit mig för att få ihop det sista. Jag har en lång lista på saker att blogga om men de här första tre dagarna som jag inte jobbat har gått åt till annat. Gå promenader, panta flaskor, städa och laga mat. Jag älskar ju att laga mat men oftast brukar middag i en småbarnsfamilj handla mer om krishantering än kvalitetstid så jag hade nästan glömt bort det. Jag har till och med haft ork att låta barnen hjälpa till – Eitan har både gjort linssoppa och coleslaw. Nu har jag precis ställt in en köttgryta i ugnen som får stå över natten. Vardagslyx!

Igår bakade barnen en tigerkaka tillsammans. Mitt i upptäckte jag att vi inte hade något bakpulver så barnen ringde på hos våra nya grannar. Som tack sa jag åt dem att gå över med några skivor när det var klart. Vi diskuterade hur många som bodde där (tre studenter och en hund) och Eitan tyckte att det var väldigt viktigt att det skulle vara rätt antal. Jag skar ändå upp fyra stora bitar och la på en tallrik som barnen tog med sig. Jag hör barnen prata med grannarna och plötsligt kommer Eitan inspringande med en kakbit och ropar ”de är bara tre”. Rätt ska vara rätt, ingen som får en extra bit!

Även om de här första dagarna var rätt fyllda med aktiviteter så kommer det att bli mer och mer framöver. Förutom att rensa och sortera alla våra saker så är det en hel del pappersarbete som ska göras. Ska försöka lägga upp saker till försäljning – hittills har jag sålt svärmors gamla telefon och en oanvänd skjorta som hängt i makens garderob de senaste fem åren. Har en hel del svenska böcker som jag vill bli av med, finns det någon utlandssvensk som skulle vara intresserad av att köpa de till portokostnad kanske? Jag skulle kunna lägga upp en lista med titlar och vikt isf.

9 thoughts on “I’m free to do whatever I want!!

  1. Hej, förstår att det är mycket att stå i innan en flytt. Jag kollar gärna med min kompis Evelyne, som bor i Ranana, om hon är sugen på att läsa på svenska, återkommer i så fall, hälsningJoanna

    1. Gör det, min svärmor bor i Kfar Saba som ju ligger precis bredvid Raanana så vi kan säkert ordna med hemleverans om det är så! Jag försöker skriva en lista på böcker och lägger upp på bloggen.

Kommentera

