Dagsrapport

Förutom att noja över missade bloggmail så har jag ägnat dagen åt en del ärenden inför USA. Jag och maken startade dagen med ett besök till polisstationen. Där fick vi utdrag från brottsregistret som visade att vi är oskyldiga som små lamm. Tyvärr bara på hebreiska så jag måste ta med dem till en auktoriserad översättare och sedan till notarius publicus. Det behövs för framtida bilförsäkringar och liknande.

Efter det fortsatte jag till Hälsoministeriet för att få barnens vaccinationshäften översatta. Skönt när byråkrati är enkelt – bara att betala och en halvtimme senare hade jag de översatta, stämplade och underskrivna dokumenten i min hand. Vaccinationshistoriken måste jag ha för art få skriva in barnen i skolan.

På väg tillbaka till bilen gick jag förbi en leksaksaffär som hade utförsäljning. Hittade ett par ”arbetsböcker” för att lära sig engelska, något som Ella har bett om. Dessutom en mandala-bok för färgläggning till Eitan. Har insett att jag sällan köper saker speciellt till honom eftersom han aldrig ber om något särskilt medan Ella gärna tjatar hål i huvudet på oss om allt möjligt som hon vill ha. Tyvärr hade affären i övrigt mest billiga kinesiska kopior på Lego, papperspussel och väldigt rosa pysselgrejor och jag kunde inte förmå mig att köpa presenter till det födelsedagskalas som Eitan skulle på senare på dagen så jag fick göra ytterligare en tur till en leksaksaffär senare på dagen. Alla dessa födelsedagskalas ruinerar mig!

Hämtade barn på skola och dagis, tog med ytterligare ett barn till födelsedagskalas, lämnade bilen hos maken som skulle hämta från kalaset, promenerade hem med Ella och plockade några fler pomelits på vägen. Ella ville ha pizza till middag och med mitt nya avslappnade liv så var det inget problem att låta henne baka, så himla skönt att ha lite mer tid och ork och inte bara vara sur och stressad. Ella fixade pizzan i stort sett själv. Vi vuxna åt upp resterna av gårdagens köttgryta (ännu godare idag) tillsammans med en stor sallad. Jag har en fullständig hangup på sötpotatis för tillfället så salladen innehöll bland annat ungsrostade sötpotatistärnngar. Vansinnigt gott! Ni hör ju hur jag njuter av mitt liv för tillfället.

Eftersom jag inte fotat något idag så får ni hålla till godo med några selfies som Eitan tog kl 05.50 imorse…

Kommentera

