Nära döden upplevelse

Så har det till slut hänt. Ett av mina barn har fått löss. Jag upptäckte det vid kvällsduschen igår och det kliar fortfarande på mig. Överallt. Trots att jag tvingat maken att kolla mitt hår både igår och i morse utan resultat så känner jag hur det kryper.

Gick noggrannt igenom sonens hår igår kväll, till högljudda protester och hittade inga ägg så jag tänker direkt anklaga kompisen som gick hem en timme tidigare. Kan vara någon slags manöver för att Eitan inte ska vara så ledsen över att lämna honom? Han gav honom inte bara löss, han körde även sönder Eitan’s radiostyrda julklappsbil. Kommer inte att bli hembjuden mer innan vi flyttar. 

Nu ska jag gå och tvätta håret med rosmarinschampoo, för andra gången idag!

2 thoughts on “Nära döden upplevelse

  1. Luskammning varje dag hjälper, men jag hâller med dig, det är sâ äckligt med löss. Mina barn har haft det tvâ gânger och sista gângen fick jag det. Jag luskammade mitt hâr tills det sâg ut som svinto.

    1. Nu har jag kammat honom tre gånger sedan första behandlingen och inte hittat något – varken fler löss eller ägg. Börjar tro att vi kom väldigt lindrigt undan. Ingenting på någon av oss andra heller. Ska upprepa behandlingen efter en vecka och under tiden tvättar vi håret med rosmarinschampoo som ska vara preventivt mot löss. Håller tummarna.

      Även om det är läbbigt så tycker jag faktiskt att det var mindre läbbigt än vad jag hade väntat mig. Hade någon bild av hur det skulle krypa små monster överallt men det här var ju mer som några bananflugor. Well, hoppas att det var en engångshändelse iaf.

Kommentera

