Äntligen bokat

Igår kväll skedde det till slut – jag bokade flygbiljetterna! Vi har ju vetat ett tag att sista dagen vi kunnat åka är den 25:e januari med tanke på visumet. Länge misstänkte jag att det skulle bli just så, min man har en förkärlek för sista minuten. Det har varit så fruktansvärt frustrerande att inte veta när, och inte heller kunna påverka det överhuvudtaget. Vid mer än ett tillfälle har jag känt att vi kommer att missa deadlinen och så kommer det aldrig att bli någon flytt. Inte helt verklighetsförankrat men ibland blir man bara så less på att sväva i något slags vacuum. Men så i förrgår bestämdes slutligen datumet för försvaret av hans avhandling till den 19:e januari och kl 00.05 den 21:a januari är det vi som lyfter mot Boston!! Tre veckor kvar…

2 thoughts on “Äntligen bokat

  1. Iiiiih, äntligen att du fâr nâgot konkret att hâlla fast vid, bra mycket lättare när man har barn ocksâ. Gott Nytt Spännade 2016!

    1. Jaaa! Ikväll har jag gjort en nedräkningskalender till barnen (och till mig…). Skola och dagis är inormerade. Måste boka in lite avskedsträffar med kompisar. 2016 kommer att bli spännande. Gott nytt år till dig med!

Kommentera

