Brist på rutiner

Pratade med min bror idag. Han funderade på vad jag egentligen gör på dagarna. Berättigad fråga, jag kunde inte riktigt komma på det själv. Dock har jag känt mig rätt upptagen idag. Normalt sett har jag min tid att disponera lite som jag vill mellan 8.15 och 14.15 varje dag. Idag hann jag med följande:

– Tvättstuga
– Maila ang pensionsförsäkring i Israel
– Lämna tillbaka bok på bibblan
– Gå till posten
– Promenera 30 min till Target och sedan 30 min tillbaka
– Shoppa diverse saker på nämnda Target
– Vika tvätt

Jag njuter så av att ha tid. Tid att äta frukost i lugn och ro medan jag läser bloggar. Tid att promenera dit jag vill för att uträtta ärenden och inte bara fixa saker så snabbt som möjligt. Multitaskingen lyser med sin frånvaro.

Idag var det nästan sommarväder här – 77°F (har ställt om min väderapp till Fahrenheit så att jag ska lära mig den där ologiska skalan, 77°F är ca 25°C) och strålande sol. Blev kvar på skolgården rätt länge och gick sedan hem och åt glass ute på vår gård. Borde nog ta tag i att plantera blommor, kanske lite grönsaker, och skaffa någon utemöbel. Fast det kommer nog inte att funka så bra ihop med Eitans fotbollsträning… Det grillades för fullt hos någon granne och jag insåg att vi nog också borde skaffa oss en grill. Inte heller det särskilt fotbollskompatibelt. Om det inte vore för att det är så skönt att han kan underhålla sig själv med den där fotbollen i timtal hade jag nog prioriterat bort fotboll men det är nog blommorna som får stryka på foten istället.

Typiska hus längs Beacon street
Target var redo för påsken
Min fina promenadväg
Jordgubbsglass på trappen. Ella funderar på om den där biten som ho precis tappade går att rädda…
4 thoughts on “Brist på rutiner

    1. Än så länge är det ”riktig” fotboll (ie europeisk) som gäller. Men vi får väl se hur länge det håller i sig, New England Patriots är ju gudar häromkring.

  1. Underbart med sommarväder!! Längtar tills vi får lite värme här i Sverige. Fick känna lite på vårsolen igår, det var ljuvligt! Idag är det alldeles dimmigt ute…

    1. Ja, härligt att få en försmak! Nu regnar det för fullt och ska fortsätta de närmaste tre dagarna… Men så länge det är find på helgerna tänker jag inte klaga.

Kommentera

