Vårkänslor?

Väderprognosen har sagt ett tag att det skulle snöa idag. Dagen efter vårdagjämningen… Mycket riktig, redan innan jag lade mig igår kväll började det. Det första jag gjorde när jag vaknade i morse var att kolla mailen – skulle det bli ytterligare en snow day, dvs inställd skola pga snön? Jag kom lindrigt undan, den enda förändringen var att skolan började vid tio istället för vid åtta. Tillräckligt med tid för att gatorna skulle kunna röjas från den decimeter snö som fallit och skolbussarna därmed kunde åka säkert.

IMG_1059
Så här såg vår gata ut när vi vaknade

Barnen var nöjda och kastade sig ut på vår gård så snart de ätit frukost och klätt på sig alla kläder. Jag passade på att koka pasta och en sås så att de skulle få varm lunch med sig i mattermosarna.

IMG_1061
Perfekt kramsnö

Även om jag sett fram emot våren och glatt mig över de blommande krokusarna och påskliljorna så måste jag erkänna att snön gör allt så vackert. Så här såg det ut i mina kvarter när jag promenerade till affären efter att ha lämnat barnen i skolan.

IMG_1063

IMG_1064

IMG_1066

IMG_1068

IMG_1070

IMG_1069

Nu har det mesta av snön smält, resten av veckan ska det bli runt 10 grader så jag tror att våren kommer att återhämta sig rätt snabbt ändå.

IMG_1074

Kommentera

