New York

Min mamma har varit på besök i tio dagar. Jättekul att få visa henne vårt nya liv, nya område och en bråkdel av allt som Boston har att erbjuda. Men eftersom min mamma aldrig har varit i New York tyckte jag att det var dags så på söndag morgon kl 7 satte vi oss på bussen från snöstormen i Boston och kom till ett iskallt, blåsigt men soligt New York ca 4 timmar senare.

IMG_1425

IMG_1444

IMG_1445

IMG_1446

IMG_1451

IMG_1455

IMG_1459

IMG_1463

IMG_1471

IMG_1472

IMG_1487

IMG_1497

IMG_1500

4 thoughts on “New York

    1. Förstår dig, det är inte billigt men lite skillnad när man kan sätta sig på bussen bara. Du får fortsätta att drömma ett tag, men det kommer nog. Mammas första besök kom nu när hon är 70 och hon fick definitivt mersmak.

  1. En av mina stora drömmar var också NY. Det blev dubbla känslor… jag älskade de höga husen, storstadskänslan, Empire State Building, åka taxibåtarna runt Manhattan (tips!) och vi gick, gick, gick… men maten var svår för mig som glutenintolerant, snabbmat eller dyra restauranger. Hade letat upp en del glutenfria ställen som vi gick till. Men ja, jag kände mig lite otrygg vilket jag nästan aldrig gjorde i Madrid eller Barcelona. Ruffa bakgator etc. vs lyxbutiker… Kanske typiskt USA men ja, jag har nog lite svårt för så tydliga klasssamhällen. Har varit i LA med och lite samma sak, enormt stor stad som antingen känns lyx, nästan enbart vita, lyxbilar, lyxrestauranger etc eller väldigt ruffigt, fattigt, hemlösa…

    Jag vill absolut visa mitt barn NY! Får nog börja spara om jag vill visa honom London, Paris etc.

    Kul att få se bilder!

    1. När var du där? Jag har inte känt mig otrygg i NY men tror också att det blivit bättre på senare år pga gentrifiering. När jag var där första gången bodde jag på ett hostel i Chelsea, mitt emot en polisstation – inga inbrott och alla män på gatorna runtom var gay! 🙂 Jag har kompisar i NY som har en glutenallergisk dotter och de är rätt vana att ha med sig glutenfria snacks när de är ute.

Kommentera

