Empire State Building

Jag har en förkärlek för höga byggnader. Älskar att komma upp över städer och se hur de faktiskt ser ut. För nästan 20 år sedan åkte jag upp i Empire State Building för första gången och nu blev det en repris tillsammans med mamma. Hade en tanke på att besöka One World Trade Center istället men logistiskt låg Empire State bättre till. Vi var där tidig eftermiddag på en söndag och det var väldigt lite kö. Vädret var klart och soligt men kallt och blåsigt redan på gatunivå så ni kan föreställa er hur det var på 86:e våningen!

Det är lite overkligt att stå så högt uppe och titta ned på myllret av taxibilar nedanför, titta upp mot Central Park och ned mot Frihetsgudinnan, känns som man är med i en film. Definitivt värt 32 USD.

IMG_1549

IMG_1514

IMG_1533

IMG_1528

IMG_1537

6 thoughts on “Empire State Building

    1. Även jag som inte har någon höjdrädsla fick lite svindel… Jag fotar så himla mycket med mobilen så jag tänkte att jag måste börja dela med mig! 🙂

  1. Otroligt faschinerande. Men jag avskyr storstäder så jag får lite cellskräck av att se den utsikten. Bara byggnader… Vilket inte betyder att jag skulle tacka nej till en resa dit 🙂
    Nu har jag läst ikapp. Så fint ni bor och så bra allt verkar gå!

    1. Jag älskar storstäder, fast jag tror att vi valde rätt som valde bort NY ändå. Eller kanske snarare valde Boston. Ja, vi har fått det bra. Det är naturligtvis inte bara rosor, barnen har lite dippar då och då men det var ju ganska väntat. Måste in och läsa ikapp hos dig också, har varit dålig på att följa bloggar på sistone.

Kommentera

