Revanschsöndag

Vi hade stora planer för den här helgen. Kanske ut och vandra. Eller åka till New York för att hälsa på kompisar. Men det blev det inget av. Y hade ont i benet, han brukar åka på det någon gång per år, antagligen en nerv som kommer i kläm och det brukar gå över efter någon vecka eller två med en massa stretchövningar. Nästan varje gång tror han att det är bra lite för snabbt och så springer han några kilometer och så blir det värre igen. Under tiden det pågår har han ont när han går och han går långsamt, långsamt.

Jag drabbades av en oförklarlig huvudvärk på fredag kväll och jag som aldrig brukar lida av något liknande var vaken i ca två timmar under hela lördagen och så var den dagen förbi.

Imorse kändes det dock bättre. Jag tryckte i mig ett par piller för säkerhets skull då jag kände en lätt huvudvärk men det var inte värre än att vi beslutade oss för att ta oss in till Boston till en lekpark nere vid Charles river. Boston förberedde sig för morgondagens maraton. Överallt kryllade det av vältränade människor med träningsjackor och plastpåsar med nummerlappar. Gatan där målgången är var redan avstängd.

IMG_1901
Bajamajorna uppställda och redo

IMG_1903

Vi promenerade genom Public Garden ner till the Esplanade och lekparken. Och återigen slog det mig hur vansinnigt vacker den här staden är. Jag älskar blandningen av gamla och nya byggnader. Breda gator och smala gränder. Vita segel på Charles river och löparna som outtröttligt pressar sig till nya rekord.

IMG_1972
Fotobombad
IMG_1911
Svanbåtarna – har lovat barnen att de ska få åka dem

IMG_1918

IMG_1922

IMG_1947

IMG_1930

IMG_1944

IMG_1953

IMG_1961
Att människor får bo på såna här gator. Det är ju så fint så man blir galen.

Innan vi tog tåget hem köpte vi glass – med sprinkles och jimmies. Jimmies är chokladströssel på Bostondialekt. Viktig sak att kunna. Hemma spelade barnen basket medan grannen tände grillen. Och efter en god middag kollade vi på Minions och åt popcorn. Rätt ordentlig revansch på gårdagens misslyckade lördag.

IMG_1965

IMG_1973

IMG_1978

 

2 thoughts on “Revanschsöndag

  1. Ser helt underbart ut ( kul bild pâ fâgeln som fotobombar dig). Oftast är det de mest enkla saker som gör dagen. Själv har jag jobbat i helgen och lyckades klämma in ett biobesök och promenad längs Mosel med brukarna. Helt ok;)

    1. Visst är den kul! Jag såg den inte alls när jag fotade, först när jag tittade på bilderna senare. Åka tåg, lekpark och glass en fullpoängare i mina barns bok iaf, och glada barn brukar betyda glada föräldrar. Promenad längs Mosel låter helt ok. Såg du någon bra film?

Kommentera

