Födelsedag

Hurra till mig, idag fyller jag år! Jag börjar bli riktigt gammal för jag önskar mig ingenting. Ett restaurangbesök tillsammans med familjen ikväll. Det är allt. Känner mig nästan lite besviken på mig själv.

Imorse kom Eitan in och sjöng ”Ja må han leva..” med lite improviserade ord efter den inledande strofen, lite som man själv sjöng engelska när man var liten…

IMG_2146

Lite mindre tid än vanligt så det blev stressigt att hinna med lunchlådan – Eitan ville äta i cafeterian idag (pizza på fredagarna) medan Ella valde bananpannkakor (från frysen, ibland älskar jag mig själv för min planering).

IMG_2147

Eitans klass visade upp sina arbeten om havet. Eitan har studerat delfiner. Visste ni att delfiners stjärtfenor är horisontala medan hajars är lodräta?

IMG_2155

Jag och maken åt frukost på Zaftigs delicatessen. Hash browns, rökt lax, pocherade ägg och hollandaise.

IMG_2156

Det mesta grönskar och blommar just nu, det här trädet vid ett grannhus är helt otroligt.

IMG_2159

Födelsedagsblommor!!

4 thoughts on “Födelsedag

  1. Många gratulationer här ifrån! Och tack för upplysningen om hajar och delfiner, sånt är bra att veta!

    1. Tack så mycket! Ja, jag hade ingen aning om det där med fenorna, jag känner verkligen att jag tagit min kunskap till en helt ny nivå!

  2. Stort grattis på födelsedagen!! Och nej, hade ingen aning on haj- och delfinfenorna, intressant! Ha en härlig helg, trevlig Valborg, och fantastisk födelsedag!

    1. Tack! Alltså, de lär sig sådana intressanta saker på dagis nuförtiden, jag lovar att dela med mig i fortsättningen! 😉

Kommentera

