Shopping och mat

Årets födelsedagsfirande var rätt low-key. Blir nog lätt så året efter ett man fyllt jämnt. Jag hade en sak som jag önskade mig i present faktiskt, ett trädgårdsredskapsset (såna ord som får min man att sucka djupt över svenskan, kan man ha hur långa ord som helst??) från Marimekkos samarbete med Target. Vill man ha något i den här familjen är det bäst att man fixar det själv så jag tog mig till Target och tänkte att det eventuellt skulle kunna finnas lite andra saker från samarbetet som jag ville ta mig en titt på… (baktankar är kanske de allra bästa tankarna). Kläderna var väldigt utplockade, det fanns mest saker i S eller XL och ingen av de storlekarna passar mig särskilt bra. Jag stod och höll i ett par olika brickor men i slutändan så blev det bara trädgårdssetet. Det känns som att ju mindre saker vi har desto mer restriktiv är jag vid nyinköp. Dock slog jag till på ett set med förvaringslådor i glas – 18 delar för $26 kändes som ett fynd, jag har faktiskt haft det på min mentala inköpslista ett tag. Fast jag vägrar att räkna det som en födelsedagspresent, någon måtta får det vara.

 

 

På kvällen gick vi ut för att äta middag. Jag hade ögonen på en BBQ-restaurang i Fenway men jag hade inte beställt bord, vilket visade sig vara ett misstag eftersom det var ”Game night”. Fenway Park är hemmaarena för Boston Red Sox och de spelade mot New York Yankees så hela området var packat med människor. I vanliga fall brukar det inte vara några problem att få bord vid 18.30 men som tur var började matchen 19.10 så strax efter sju var det gott om plats på alla restauranger igen. Min plan var att få en så friktionsfri familjemiddag som möjligt men fortfarande med ok mat och som tur var hamnade vi till slut på ett ställe som hade samma målsättning – har man på barnmenyn att göra sin egen pizza så är middagen fixad! Fina middagar får vänta några år, eller tills vi har barnvakt.

FenwayPark2
Fenway Park

FenwayPark1

Pizza2
Koncentrerad pizzabagare 1
Pizza
Koncentrerad pizzabagare 2

BirthdayDinner

CitgoNight
Citgo-skylten
Coolidge
Här kliver jag av tåget!

 

2 thoughts on “Shopping och mat

Kommentera

