Hus och träd

Har haft besök av en amerikansk kompis som jag lärde känna när vi läste hebreiska tillsammans för nästan tio år sedan. Hon bor fortfarande i Israel men har varit i USA i några månader för att skriva på en bok och stannade till i Boston några dagar innan hon flyger hem. Tyvärr har det regnat och varit grått hela tiden men Boston är fortfarande orättvist vackert. Orättvist mot alla andra städer alltså. Ska strax springa iväg och hämta barnen från skolan men jag ger er några foton från en av våra promenader först. Jag kallar dem ”hus och träd”. För att det är just det.

IMG_2287
En kyrka som blivit ombyggt till lägenheter. Skulle verkligen vilja se hur de ser ut.
IMG_2288
Att jag gillar hus är ingen nyhet men att träd skulle vara så viktiga för mig hade jag ingen aning om. Fast det är klart, alla träd har ju inte sådana här blommor.
IMG_2289
Ett riktigt kråkslott. Fast topprenoverat.
IMG_2290
Man borde ha färgkoordinerat det här trädet och huset lite bättre. Tycker nog att det är huset som bör målas. Har sett de här träden lite här och var och de är helt fantastiska.
IMG_2291
Ok, det här är inte riktigt på min gata… Men vi är fortfarande i Brookline.
IMG_2292
Vad jobbigt att behöva städa ett sånt här stort hus. Eller putsa fönster…
IMG_2293
Och platta tak… Snacka om att det är jobbigt att skotta dem när det snöar mycket. Nä, de här husen bör man nog stanna borta från.
Kommentera

