Mors dag

För första gången i mitt liv firades jag igår på Mors dag. Ja, trots att jag varit mamma i snart åtta år. I Israel finns nämligen inte Mors dag eller Fars dag, där har man en Familjedag istället. Jädra jämställdhet liksom…

Firandet inleddes dock inte på bästa sätt. I fredags fick jag ta med Eitans presenter från dagis – en dekorerad blomkruka som de hade planterat en solros i och en fin teckning. Men på vägen hem snubblar jag plötsligt på någon liten kant på trottoaren och i slowmotion faller jag raklång mot marken. Båda mina händer är upptagna så jag har inget att ta emot mig med. På något sätt lyckas jag slå mig själv med blomkrukan över näsan innan krukan faller ned på gräsmattan bredvid mig och all jord åker ur – den hamnade åtminstone inte på trottoaren och gick sönder.

IMG_2363
Blodig och jordig…
IMG_2369
Kolla in min blodcirkulation! Och hjärtana över mitt huvud. Att jag älskar min son, spelar football med honom och kramar honom. Och att jag äter mat. Jag är ganska speciell på så sätt . Och Ima betyder mamma på hebreiska. 

Nåja, igår fick jag blommor och teckningar av barnen. Eitan och Yarden stack iväg på ett födelsedagskalas och jag och Ella gick ut på firade med en lunch. På vägen hem köpte vi cupcakes. Är det Mors dag så är det!

IMG_2377
Rosa snö
IMG_2378
Huevos Rancheros. Så väldigt gott.

IMG_2382IMG_2383

 

 

 

Kommentera

