Morgonpromenad längs Charles River

Vi har haft några strålande fina försommardagar här och idag passade jag på att ta en riktigt lång morgonpromenad efter att ha lämnat barnen eftersom det ska bli regn imorgon. Jag bestämde mig för att gå över till Cambridge-sidan av Charles River för att få en liten annan vy över Boston än vad jag vanligtvis ser. Tyvärr visade det sig att det var vägarbeten nästan hela vägen så det var inte fullt så idylliskt som jag hade föreställt mig, eller som bilderna visar. Men det var trots allt väldigt fint – vattnet glittrade och roddarna gled uppför floden.

IMG_2428
Utsikt från Boston University bridge

IMG_2427

IMG_2430

IMG_2433

IMG_2438
Vy västerut från MIT bridge

IMG_2439

6 thoughts on “Morgonpromenad längs Charles River

  1. Vad kul att det verkar kännas så rätt! Boston är verkligen fint! Har du ingen längtan till Israel? En kompis sa att när man bor där blir man galen men när man inte är där längtar man dit hela tiden (jag gjorde det förut, skönt att det gått över…). En annan sa att det är det enda landet man måste ha dåligt samvete för att man inte bor i (som jude). Är Boston ett mellanting kanske mellan Israel och Sverige (iom att ni bor där det finns många israeler)? Trivs Y på universitetet?

    1. Nä, jag längtar faktiskt inte alls. Jag saknar vissa saker och en del vänner så klart men det är allt. Nu är det ju inte ens 4 månader sedan vi flyttade så det kanske kommer med tiden. Jag frågade maken häromdagen och han saknade öknen. Det var allt. Y trivs fantastiskt bra, han besökte ju de åtta bästa labben inom hans område (enligt honom) och han säger att han hamnade i det bästa. Om han fick skulle han nog vilja bo i labbet…

  2. Boston är verkligen topp! Jag och min man har sagt att om vi lämnar DC, eller Northern Virginia där vi bor, flyttar vi nog till Boston.
    Vi var där när min dotter sökte unis, på Boston U och Northestern, och vi passade på att se mkt av stan. Fantastiskt fint. Så flyttar vi nånsin från DC blir det nog till Boston. Fast, jag har en dotter i college som tar en BFA in Acting, så vi får väl se lite var hon hamnar också.
    Ha en fin helg!!!

    1. Jag besökte Boston första gången när jag var ca 22 år och redan då sa jag att jag skulle vilja bo här någon gång. Och än så länga trivs jag förträffligt! Just nu vet vi att vi kommer att vara här 4-5 år men vi får väl se vad som händer efter det. Skulle ju vara perfekt om han blir kvar på BU så att barnen kan gå här med en kraftigt rabatterad tuition… 🙂 Men för oss är det ju ett tag kvar tills dess. Spännande för er att se var dottern tar vägen, kan ju vara skönt att inte vara alltför långt ifrån.

Kommentera

