Drakfestival

En sak som är härligt med att bo i en stor stad är att det finns ett så stort utbud på aktiviteter. Nu när sommaren är i antågande finns det massor av saker att välja och vraka mellan. Tyvärr kan jag ju inte alltid gå på det jag helst skulle vilja utan jag får anpassa önskemålen till lite mer barnvänliga alternativ. Men, är barnen glada är föräldrarna glada. Eller det är väl snarare motsatsen – är barnen på dåligt humör så spelar det inte så stor roll om man befinner sig i paradiset, föräldrarna kommer att lida ändå…

I lördags stod drakfestival på programmet i en stor park i södra Boston. Det skulle flygas drakar, spelas musik och så skulle det finnas food trucks där. Dessutom skulle det vara sol och 25 grader varmt. Perfekt! Tyvärr var den enda food truck som fanns där en glassbil så efter att ha spanat lite på drakarna och tryckt i de hungriga barnen en banan var så gav vi oss iväg på jakt efter en restaurang att äta lunch på. Min plan att komma dit, äta lunch direkt och sedan ha ett par timmar i parken blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men det löste sig rätt bra ändå.

IMG_2532

IMG_2514

IMG_2519

IMG_2520

IMG_2521
Doften av liljekonvaljer… så fantastiskt!
IMG_2525
Vi åt lunch på Doyle’s, en klassisk irländsk pub. Och Eitan dricker inte kaffe med sugrör utan tranbärsjuice. Jag lovar. 

IMG_2527

IMG_2529

3 thoughts on “Drakfestival

  1. Ser härligt ut! Njut av de där lite enklare sakerna innan barnen blir tonåringar. Mina har inga ”tonårsfasoner” för sig men allt måste vara så mycket märkvärdigare och mer actionbeonat än de var små.

    1. Ja, just nu krävs det inte så mycket för att de ska vara nöjda och glada. Att vi är tillsammans och att de får en glass verkar vara vad som krävs. 🙂

Kommentera

