Museum of Fine Arts

Man skulle ju kunna tro att jag utnyttjar allt Boston har att erbjuda hela tiden nu när jag inte jobbar men sanningen är inte riktigt så. Har jag mycket tid så blir jag vansinnigt ineffektiv och tvätt, städning och matlagning drar ut på tiden och vips är det dags att hämta barnen igen… Men, i veckan passade jag på att boka ett ”museum pass” till Museum of Fine Arts på bibblan vilket innebar att jag fick gå in för $10 istället för $25 som är det vanliga priset. Så på onsdag morgon efter att ha lämnat barn, ätit frukost, tvättat och hängt upp en maskin (se hur effektiv jag är när jag har något att göra) promenerade jag iväg till muséet, ca 30 minuters gångväg hemifrån.

IMG_2627

IMG_2562

IMG_2563

Jag är ganska svårflörtad när det kommer till konstmuséer. Med en konstintresserad mamma kombinerat med bilsemestrar i Europa så har jag sett många fantastiska konstmuséer och har ärligt talat blivit lite less på dem. När jag blir rekommenderad av en guide på muséet att bl a gå till deras Monet-samling som är en av de största utanför Paris tänker jag för mig själv ”nja, jag har ju faktiskt sett Monet-samlingarna i Paris och varit i hans hem” och siktar istället in mig på tillfälliga utställningar och modern konst. MFA är ett stort, imponerande museum och jag ger det högsta betyg. Jag promenerade runt i 3 timmar och till slut var jag tvungen att ge upp för att gå hem och hämta barn. Med allt från egyptiska gravar och buddhistiska tempel till Jason Pollock och 3D-printade skor täcker det in det mesta. Jag har sållat kraftigt bland fotona men det blir ändå en diger samling!

IMG_2592

IMG_2573

IMG_2583

IMG_2586

IMG_2569

IMG_2594

IMG_2603

IMG_2604

IMG_2609

IMG_2611

IMG_2613

IMG_2618

Kommentera

