En ledig lördag

Vi har haft långhelg och jag har fått lära mig vad New England-väder är. Helgen har bjudit på 33 grader och sol, 19 grader och spöregn och 24 grader och fuktigt som i en våtbastu!

Helgen inleddes med en sovmorgon, till halv tio!! Blev lite sur av att det verkade stå en stor lastbil som förde oväsen utanför fönstret men det visade sig istället vara två brandbilar och då blir man ju lätt lite exalterad.

IMG_2701
Ja, det är ett myggnät som jag fotat genom…

Maken hade blivit lovad att jobba ett tag så han stack iväg vid tio. Hade jag vetat att ett tag betydde sju timmar hade jag vägrat. Säkert hade jag varit snällare mot maken senare under kvällen om jag hade vägrat också… Hur som, det var stekhett och för första gången slog vi på luftkonditioneringen. Områdets alla barn hade vattenkrig på innergården och det är så kul att se hur mina barn springer omkring med de andra och faktiskt gör sig förstådda!

IMG_2708

Vi åt en pastasallad till lunch och tillbehören visar väl en del av vilken sorts familj vi är – Kalles, hummus (köpevariant) och salsa.

IMG_2710

Eitan lärde sig att spenat innehåller järn och det behöver man för att bli stark!

IMG_2712

Efter lunch bestämde vi oss (ok, jag bestämde) att ta oss in till Boston. Ella tänkte tydligen shoppa medan Eitan mest spelade cool…

Är det över 30 grader varmt är glass ett måste. Sedan promenerade vi igenom Boston Common som var lika vacker som vanligt.

Vårt mål med turen var så klart att se alla flaggor som placerats ut inför Memorial Day. 37.000 stycken för alla de soldater från Massachusetts som dött i krig sedan det Amerikanska frihetskriget 1775.

IMG_2738

IMG_2740

IMG_2767

Trots min frånvarande make så blev det en ganska bra dag ändå.

4 thoughts on “En ledig lördag

  1. Härlig dag, Karin!! Ja, nu vet du hur det är på den amerikanska östkusten med fukten och hettan. OCH, värre blir det, var beredd på det!
    Tycker ni verkar bo i ett så härligt område. Ja, jag kom ju just till Brookline då då det begav sig. Sen var jag i Boston 2013 då min dotter kollade unis. Älskar Boston!!!
    Pastasalladen ser jättegod ut, blir hungrig. Så vackert med alla flaggor Memorial Day till ära!!
    NU ska jag länka upp sig så att jag lätt hittar hit!!!

    1. Ja, nu är jag ju van med den israeliska sommaren så jag tar det med ro! 😉
      Vad roligt att du varit i Brookline! Jag är jättenöjd med vårt område, allting är nära (på promenadavstånd eller en halvtimme med the T) men samtidigt lite suburbia. Och Boston på det stora hela är underbart, trivs verkligen!

Kommentera

