FOMO

Jag har nämnt det tidigare, det finns så mycket saker att göra i den här staden, speciellt nu på sommaren. Som aktivitetsansvarig i familjen så försöker jag hålla koll på vad som händer men jag börjar nästan bli lite stressad. Och det är här som FOMO slår till, Fear Of Missing Out alltså. För jag vill ju hinna med så mycket som möjligt.

I lördags hann vi med att paddla kajak och gå på Cambridge River festival men vi missade att gå på Brooklines Porchfest, en liten musikfest där band spelar på verandor runt om i stan. På söndagen var det regn mest hela dagen och det var ju faktiskt lite skönt, att bara kunna ligga inne på soffan och läsa och titta på film.

Den här veckan känner vi av att skolavslutningen närmar sig. I måndags Spring Carnival, imorse hade Ellas klass frukost för att visa upp sina arbeten för föräldrarna, ikväll har Eitans kindergarten-klass ”graduation”. Imorgon eftermiddag ska jag ta med barnen på Scooper Bowl, en fundraiser för cancerforskning som av en ren händelse också innebär fri tillgång till glass! Fredag är än så länge fri medan lördag tänkte vi kolla på Pride parade på dagen, på kvällen ska vi på Ramadan-frukost till en av makens kollegor och på söndag är det drakbåtsfestival… Nästa helg planerar vi att åka till New York och hälsa på kompisar men då missar vi Svenska Handelskammarens midsommarfirande. Snacka om lyxproblem!!

6 thoughts on “FOMO

  1. Jag kommer ihåg hur det kändes de där sista skolveckorna med alla aktiviteter och allt som skulle göras. FOMO kan jag känna då och då än idag.
    SÅ mkt man vill göra.
    Det låter som om ni har en massa kul inbokat. Roligt!
    Ska ni åka till Sverige i sommar?

    1. Ja, avslutningsveckorna brukar alltid vara packade med aktiviteter. Kvällens graduation hade jag glömt bort, måste sticka till affären och handla lite saker till en sallad som jag tydligen hade skrivit upp mig på… Inget besök i Sverige i sommar, däremot kommer både min bror med familj och min bästa kompis med barn att komma hit under sommaren. Så jag får det bästa av Stockholm ändå! 🙂

  2. Er vecka låter härlig! Det är alltid kul när det händer roliga saker runtomkring.
    Mysigt med besök från din bror samt din bästa kompis!
    Kramar

    1. Ja, det är härligt när det händer så här mycket kul! Nu jobbar ju inte jag än så det gör det lite lättare, annars kan avslutningsveckor vara superstressiga… Längtar verkligen till mina besök, så himla kul att få visa upp den här fantastiska stan! Kram!

  3. Med risk för att bidra… Missa inte 4th of july-fyrverkerierna vid Charles River inne i Boston/Cambridge. Fantastiskt fyrverkeri som håller på i nästan en halvtimme med dessutom flyover av stridsplan. Sjukt mycket människor men om man håller till på Cambridgesidan är det inte lika trångt. Vissa kommer redan på morgonen för att få plats framöver scenen på Bostonsidan men om det inte är superviktigt att se konserten räcker Cambridgesidan.

    Och vad roligt att ni paddlade kajak! Skrev på insta att ni var precis där vi bodde och uthyrningsstället är bara 200 m från ”vårt hus”. Så roligt att se! Och jag är grymt imponerad av att ni kajakade, det vågade aldrig vi 🙂

    1. Oroa dig inte, jag har redan börjat noja över 4th of July på egen hand! 😉 Inget behov av att se konserten (Nick Jonas och Demi Lovato – jag är 40, inte 14…) men gärna höra och absolut se fyrverkerierna. Men, fyrverkerierna börjar 22.30, vi har ganska små barn varav ett är rädd för ljudet från fyrverkerier…
      Det är inte strömt på Charles, hade det varit det tror jag inte att vi hade låtit barnen ha egna kajaker. Däremot är det ju rätt mycket båtar, det var väl det jag kände lite oro över. Jag har inte alls varit mycket på Cambridge-sidan förutom runt Harvard Sq. Vad borde jag göra? Har du några tips?

Kommentera

