Träning på alla möjliga sätt…

En av de sämsta sidorna med vårt boende är att vi inte längre har tvättmaskin i lägenheten utan måste gå till tvättstugan i byggnaden bredvid. Jag svär lite varje gång för först måste man se till att ha quarters (7 st/maskin), sedan ska man ha med sig all tvätt, hoppas på att det finns lediga maskiner (det finns det iofs 99% av gångerna) och så ska tvätten hämtas upp 40 minuter senare, och om man tänker använda torktumlare så är det ytterligare 7 quarters och en timmes väntetid till.

Men, man kan ju inte låta sådana saker få en på fall så jag har börjat med en ny strategi. Jag tvättar max två maskiner åt gången men istället flera gånger i veckan (typ 2-3 ggr/vecka) för då behöver jag inte använda torktumlarna utan kan hänga på torkställningen hemma och antingen ställa ut på baksidan eller i vardagsrummet. Och.. tadaa! Jag tar på mig träningskläderna och går till gymmet i samma byggnad under de där 40 minutrarna som tvätten tar. Det är ju hur smart som helst, eller hur!? Frisk och fräsh liksom! Hittills har jag gjort det här de 3 senaste gångerna som jag tvättat men jag hoppas att det är en vana som kan sätta sig.

IMG_3768

Och för att ni nu inte ska tro att jag är världens latmask så tänkte jag tillägga att hastigheten ni ser ovan är i mph och inte i km/h. Det tog en liten stund innan jag insåg det, det visade sig att den där standardhastigheten 6.0 inte alls gör sig så bra som uppvärmning när det är i mph. Tilläggas bör kanske också att lutningen var på 12:an… Men då blev det ju lite hjärngympa också för att kunna räkna om hastigheterna i programmet jag körde. Och när det väl sitter kanske jag kan börja lära mig hur det här med oz. och lb. och sånt hänger ihop också!

6 thoughts on “Träning på alla möjliga sätt…

    1. Ja du, det undrar jag också! Av någon anledning är tvättkorgen alltid full. Nu är vi ju iofs fyra personer och barnens kläder är alltid redo för tvättkorgen efter en dag. Ibland lyckas de till och med generera smutstvätt redan vid frukosten. Sedan brukar det alltid vara lite träningskläder, handdukar och kanske något lakan som behöver tvättas. Precis efter att vi hade flyttat hit var det rätt många nattliga olyckor också men det verkar ha slutat nu så förhoppningsvis blir det 2-3 maskiner i veckan framöver. Under det är svårt, då måste vi köpa mer kläder istället!

  1. Vi âr ocksâ fyra och jag tvättar faktiskt nästan varje dag. Handukar/lakan byts en gâng i veckan, tvâ mörktvätt och tvâ vittvätt. Tänk om jag ocksâ kunde sporta medans tvätten kör? Snart slutar skolorna och likasâ min taxiverksamhet, sâ jag har bestämt mig för att cyckla till jobbet, de dagar jag inte behöver âka runt pâ enheterna.

    1. Jag har dragit ned på lakansbytena. Bekvämlighet över renhet liksom… Men ändå så verkar det alltid finnas något som behöver tvättas. Gör plankan en gång varje gång du kör en tvätt, du kommer att få grymma magmuskler. Perfekt kombo tillsammans med cyklingen! 🙂

  2. Karin, jag har katt, som sover i vâra sängar, sâ det är ett mâste att byta lakan. Däremot sâ sâ sover vi i skrynkliga lakan, nân mâtta fâr det väl vara.

    1. Ja, då är det nog rätt smart att byta en gång i veckan. Och skrynkliga lakan är standard, inte en chans att jag skulle mangla/stryka något sådant.

Kommentera

