P-town, Cape Cod

Jag fortsätter min månadsgamla rapportering från Cape Cod. Efter att vi hade varit på stranden åkte vi in till Provincetown, eller P-town som vi insatta säger. P-town är en av de största semesterorterna på Cape Cod och är förutom centrum för valskådning också känt som ett LGBTQ-mecka – regnbågsflaggor vajar i massor över restauranger och gallerier på huvudgatan Commercial street.

IMG_4762
Commercial street – den här gången var det mest portugisiska flaggor. Kanske hade något att göra med fotbolls-EM?

För fem år sedan besökte vi P-town för att se på valar men den här gången var planen enbart att äta middag. Jag hade satt sikte på ”The Lobster Pot” men är man ett sällskap på nio personer utan bordsbeställning en kväll i juli så kanske man inte alltid får sitt förstaval. Vi hamnade istället på restaurangen tvärs över gatan, samma restaurang som vi åt på för fem år sedan. När vi väl hade satt oss ned så kommer det in ytterligare ett ganska stort sällskap som jag snabbt klassificerade som svenskar, man blir ganska bra på att spotta olika nationaliteter när man bor utomlands. Det blev ju dessutom bekräftat när det visade sig vara en svensk familj jag känner som bor i Brookline, tillsammans med deras gäster. Världen är verkligen ganska liten ibland.

Bilderna är inte bara månadsgamla, några av dem är från 5 år tillbaka. Ganska roligt att se hur barnen har vuxit!

Min familj i P-town för fem år sedan
Min familj i P-town för fem år sedan
Ella spanar in sin första val
Ella spanar in sin första val
IMG_4760
Och så här ser min familj ut nuförtiden

IMG_4761

IMG_4768
Ett helt normalt kusingäng
IMG_4770
Blå timmen i hamnen
Kommentera

