Lösryckta funderingar

Vet inte vem som sa ”att vara tillsammans med barn är som att vara med ett gäng fulla personer när man själv är helt nykter” men jag kan verkligen relatera till det ju mer tid jag tillbringar med dem. De har såna där idéer som andra barn tycker är helt normala medan man själv tänker ”are you out of your mind!!”. Ella har bestämt sig för att hon vill börja samla på något men vet inte riktigt vad. Just nu står valet mellan små gosedjur, suddgummin eller olivkärnor. Olivkärnor. What?? Jag röstar för suddgummin.

Ibland kan man ju ha en riktigt dålig dag på jobbet (förutsatt att man har ett jobb alltså). Jag vet inte om ni hört om rymdraketen som exploderade i Florida häromdagen under ett test? Raketen skulle transportera en satellit som bl a skulle förse stora delar av Afrika med internet. En god vän var chefsingenjör för den satelliten. Några års arbete som brann upp på ett par sekunder. Det är en dålig dag. Tur ändå att det inte var satelliten som var orsaken…

Personer som designar vitlökspressar utan att testa dess funktion borde få fängelsestraff. Vår press borde heta vitlöksmosare. Värdelös. Inser just nu att jag inte har slängt den och förstår inte varför.

Amazon Prime borde få Nobelpriset. Igår morse kl 8 kom min son upp och väckte mig. ”Mamma, du måste komma ner och låsa upp dörren, vi har fått ett paket!”. Att få en ny kaffebryggare levererad kl 8 på en lördag morgon måste vara världens bästa grej!

2 thoughts on “Lösryckta funderingar

    1. Amazon Prime är helt fantastiskt! Efter att ha vant mig vid den israeliska posten, som är ett skämt, så känns ju helgutdelning som ren fantasi.

Kommentera

