Regnig lördag

Sitter framför datorn och surfar på bibblans hemsida och funderar på hur jag ska hinna läsa alla böcker som jag skulle vilja läsa. Well, ett sätt kunde ju vara att sluta surfa och istället sätta mig och läsa…Hittills i år har jag läst 17 böcker och det är ju ingen övertygande siffra direkt. Sedan 2009 har jag skrivit ned varenda bok jag har läst och det året läste jag 32 böcker.

Annars är det en sabla, regnig lördag här. Maken var tvungen att jobba idag och stack hemifrån strax efter nio så att han inte skulle vara borta hela dagen. Vid 3-tiden ringde jag honom och då trodde han att han skulle vara hemma vid 7 eller 8. En större tidsoptimist (eller lögnare…) får man leta efter. Gissa vem som kommer att smöra ordentligt för mig när han kommer hem, han vet att det kommer att vara ”the silent treatment” när han väl dyker upp. 🙂

Förutom en harmonisk halvtimme när barnen gjorde dekorationer till Halloween och det judiska nyåret så har vi alla gått på varandras nerver. Efter lunch fick jag nog och tvingade på alla regnkläder och drog iväg till en lekplats för att få ut lite energi. Gjorde ett pitstop på Clear Flour Bread, ett alldeles underbart bageri i Brookline, och köpte blomformat bröd och en honungskaka till nyåret. Sedan gick vi förbi CVS och köpte lördagsgodis och frossade i alla Halloween-saker som de har ställt fram. Barnen är extremt förväntansfulla inför sin första Halloween någonsin och har redan planerat i några veckor tillsammans med grannbarnen. Nu har jag planterat barnen i soffan framför TVn så att jag ska få lite lugn och ro ett tag.

img_6483
Fullständig harmoni!
img_6489
Gillar att man ser de som bakar! 
img_6485
Tyckte att dessa fallossymboler såg riktigt äckliga ut tills jag insåg att det var ”pumpor”. De fick inte följa med hem.
img_6490
Det fick däremot ett sånt där blombröd.
img_6497
Vi var rätt ensamma i lekparken. Eller, helt ensamma för att vara exakta.
img_6499
Sedan kollade vi in förödelsen vid barnens skola. Allt utom originalbyggnaden ska bort. Tar de bort allt blir det svårt att säga att JFK gick i skolan…
img_6500
På framsidan ser det lite trevligare ut. Det lilla gula huset tillhörde mannen som skolan är uppkallad efter och har stått där sedan 1700-talet. 
img_6501
Halloween-stämning
img_6502
Någon som är sugen på ett ylande hundskelett??
img_6506
Vad tror ni? Kan det här vara gott?
6 thoughts on “Regnig lördag

  1. Jag gillar att Eitan verkar ha förmågan att stänga av runt omkring sig och sitta med en bok på golvet i affärer…du hade en sådan bild tidigare också. Härligt! Shana tova!

    1. Det stämmer, han kan verkligen fångas av böcker. Han har gjort det sedan han kunde sitta upp. Annars är det alltid fullt ös. Shana tova!

  2. Ja, det har verkligen varit en regnig helg, sen i onsdags här. Men igår em klarnade det upp. så härligt.
    Du det där pumpabrödet var fult som stryk, det kunde de få stryka, tycker jag. HAHA.
    Annars ser allt bröd GOTT ut.
    Ha en fin dag idag!

    1. Igår hade vi fint väder hela dagen men det har regnat i natt och det är riktigt grått idag. Det är ett fantastiskt bageri, men pumpabrödet var nog deras nya lågvattenmärke! 😉

Kommentera

