Höst

Lång frånvaro igen. Vi har haft fullt upp, barnen hade tre dagars lov förra veckan och sedan kom svärmor på en snabbvisit så jag har inte haft så mycket tid att sitta framför datorn. Just nu är mamma på väg hit, landar ikväll så jag har en känsla att det kommer bli lite datortid ett tag framöver. Men vi har det bra. Hösten är över oss, just den här veckan är det lite varmare men förra veckan var temperaturerna nere på enkelsiffrigt på morgnarna för första gången. Gula löv täcker trottoarerna och färgerna sprakar i träden. Förhoppningsvis hinner jag skriva lite under veckan med om inte så ser jag till att bygga på listan av inlägg som jag någon gång ska skriva…

img_6786
Vår lokala Farmer’s Market
img_6795
Public Garden i centrala Boston. Alltid lika vackert. 
img_6796
En liten gränd i Beacon Hill.
img_6801
Eitan och Dracula

img_6812

img_6813

6 thoughts on “Höst

  1. Åh! Så vackra bilder! Gränden är ju helläcker.

    Så du har också en massa startade inlägg, som du kanske ska skriva klart någon dag? Jag har ett helt gäng, ibland bara en rubrik, ibland med några små noteringar eller länkar för att jag ska minnas vad det var jag tänkte på. Har ett gäng som är i stort sett klarar också, de ska bara presenteras vid rätt tillfälle. Om det någonsin kommer bli rätt tillfälle. Eller så behövde jag bara få skriva av mig.

    Själva hade vi 25 grader, annars…

    1. Jag har en hel serie med inlägg från en USA-semester som jag skrev på min förra blogg men inte publicerade för att jag hade något problem med bilderna. Annars finns det en lång lista över saker jag ”ska” skriva om någon dag…

  2. Jag älskar dina bilder. Hösten är ännu inte lika fin här hos oss som förra âret men det är ju inte riktigt över ännu. Njut av mammabesök, jag âker upp pâ lördag för att krama min.

  3. ÅH så vackra bilder du har. Er höst har, förstås, hunnit längre än hösten här i The Mid Atlantic. Skulle tro att vi ligger ngn vecka efter er.
    Ja, det är en härlig, härlig tid. Trevligt med alla besök. Ha det så underbart fint med din mamma. Helt rätt att ligga lågt med bloggen då.
    Jag skriver också upp alla mina idéer jag har, antingen i min dagbok eller i min lur.
    Ha en fin dag!!

    1. Tack! Ja, jag tror att vi är lite före, vi har inte haft riktigt lika varmt som er heller senaste veckan även om det var 28 grader igår. Nu ska jag ta med mamma på konstmuseum, blir väl ytterligare ett inlägg att lägga upp på listan! 😉

Kommentera

