Halloween

Så har vi varit med om vår första Halloween i USA. Barnen hade sett fram emot detta i veckor. De visste ju inte riktigt vad de kunde förvänta sig men det har varit långa listor över vad som ska inhandlas/göras/pyntas… Gårdens barn fick först ta en sväng på en uppvärmningsrunda på ålderdomshemmet bredvid på eftermiddagen innan det var dags för den riktiga turen i skymningen.

I vårt område finns det ett ställe man går till för trick or treat – Beals street. En gata med stora tjusiga trähus som sedan några år tillbaka är avstängd för bilar på Halloween. Gatan där John F. Kennedy föddes och tillbringade sina första år på. När vi kom dit vid halv sex var det inte så mycket folk men när vi promenerade hemåt vid sju, med påsarna fyllda med godis, var trängseln enorm. Vissa hur var lätt, smakfyllt pyntade medan andra hade gått all-in och hade stora lasershower på gräsmattan.

Barnen kom hem med över hundra godisbitar och var så klart sjukt nöjda. Nu ser vi fram emot de julpyntade husen!

img_7114img_7115

img_7117
Vi var ute med en katt (jackan togs av när hon var lite mer uppvärmd) och en obestämd Star Wars-robot. 

img_7127

img_7124
Utanför Kennedys hus stod blodiga park rangers och Captain America och delade ut filmisar med Kennedy-familjen. Jag fick en med Ethel och en med Ted!

img_7125

img_7136

img_7142

img_7145

img_7161

img_7159
Värdelöst kort men ville visa hur mycket människort som var ute. 
img_7166
Eitans skörd kategoriseras och räknas. 
7 thoughts on “Halloween

  1. Åh! Den kkommande rapporten om juldekorationerna ser så SÅÅÅÅÅÅ fram emot! Jag ÄLSKAR julspektaklet! Jag bara MÅSTE försöka ta mig till USA i juletid någon gång.

    Många utropstecken och versaler, ja du förstår vilken fantast jag är!

    En otroligt vacker gata med fina hus. Och jackpot i godisväg! Kan det bli bättre?

    1. Förstår dig fullständigt, efter 10 år i Israel är jag fullständigt utsvulten efter julfirande! Såg att de har fått in chokladkalendrar på mataffären, och sett trailern till årets julkalender har jag gjort… 🙂

    1. Jag kommer ihåg att vi hade Halloweenfest när jag gick på universitetet men att man gjorde ”bus eller godis” verkar ha kommit de senaste åren. Har också sett det en hel del på Facebook. Vissa dekorationer var jättefina, andra verkade mest vilja ha så mycket dekorationer som möjligt.

Kommentera

