Michael Moore i tvättstugan

Igår var jag med två kompisar och såg ”Michael Moore in Trumpland” på Coolidge Corner Theatre här i Brookline. Biografen är en liten, klassisk independent-bio och det var faktiskt premiär för mig där. Min kompis hade fått tag på biljetter till visningen av denna nya film, som filmades för tre veckor sedan, och som grädde på moset hölls en Q&A med Michael Moore över FaceTime efter filmen. Filmen är mer eller mindre en hyllning till Hillary Clinton och det går hem i superliberala Brookline. Att vi dessutom alla fick Michael Moores telefonnummer när de ringde upp honom på FaceTime var en bonus (jag kommer självklart att ringa honom jätteofta…). När han väl svarade så visade det sig att han hade smugit undan i tvättstugan i byggnaden där han bor, han höll nämligen på att visa filmen för sina grannar också. Sånt känns ju lite roligt, inte för att Michael Moore är någon cool filmstjärna men det kändes rätt intimt och coolt att få se honom sitta i sin tvättstuga och prata med oss 400 personer i publiken. Hur som helst var han på ett strålande humör och uppmanade oss alla att sprida filmen till vänner och bekanta. Även fast få av er läsare kan rösta i presidentvalet så lägger jag upp en trailer. Man kan köpa filmen på Amazon el iTunes för 5 USD om man vill.

img_7208

img_7205

6 thoughts on “Michael Moore i tvättstugan

    1. Det var väl ingen av hans bästa filmer (det var ju ingen vanlig film heller) men det fanns en del tänkvärt i den. Ja, hu, jag vill bara att det ska vara över och att Hillary har blivit vald…

  1. Nej, i MA är det nog klart som korvspad vem som vinner. Virginia är en sann swing state, så vi får se. Där jag bor, i NoVA är det blått, men övriga staten är rätt röd. DOCK vi är så många som bor här, så det är vi som ofta bestämmer hur det ser ut i hela VA.
    ja, vilken dag alltså. MÅ det bli HON.
    Jag sitter och väntar på att höra mer av vår intervju nu.
    Läskigt, som alltid.
    Ska se Trump-filmen. Vet att den går på SVT, eller hat gått. Ska försöka se den via VPN.

    1. Ni gjorde vad ni skulle i Virginia iaf. Tänk om fler swing states hade gjort det. Du fick rätt till slut, du har nog bott här tillräckligt länge för att inse hur delat USA är.

Kommentera

