Not a swing state

Så mycket handlar om politik just nu här i USA. Tre dagar kvar till presidentvalet och det är ett tajt race. Mycket handlar om ”the swing states”, de stater där vem som helst kan vinna.

Igår morse hamnade jag i en politisk diskussion med två föräldrar i skolan. Den ena sa att hon antagligen var den enda i Brookline som röstat på Trump. Den andra sa att han inte tänkte rösta alls. Jag var lite upprörd först men sedan insåg jag att det spelar ingen större roll i Massachusetts, det är inte direkt någon tvekan om vem som tar hem vinsten här. Via Linnea i USA hittade jag statistiken nedan, känns bra att bo i MA. USA däremot är en annan sak…

 

screenshot-1

 

 

3 thoughts on “Not a swing state

    1. Nä, jag trodde verkligen inte det heller. Men jag måste nog inse att Boston är väldigt lite som majoriteten av USA. Väldigt svårt att ta in det här resultatet.

  1. Som tur är blev Virginia också blått, tack vare oss i norra delen av staten runt Washington DC. Men vad hjälper det nu? Hur som, mkt chockerande. Vaknar varje morgon och tror inte det är SANT.
    Nu måste vi vidare. Hoppfullt att se hur alla unga röstade över landet. Men denna gången var det mellanstaterna som styrde, och lantisarna. OCH att Florida till slut blev rött. SÅ sorgligt.
    SÅ sorgligt.
    Tack för att du lyssnade på oss i P4.
    Kram och trevlig helg!

Kommentera

