Besökare och snålblåst

Det känns som att vi håller på att sätta rekord i antal besökare under vårt första år här. Hittills har min mamma varit här två gånger, min svärmor likaså, en amerikansk-israelisk kompis bodde här ett par nätter i våras, min bror med familj var här i somras och min bästa kompis med söner också. Nu i veckan har svärfar med fru varit här. Jag klagar verkligen inte, det är jättekul att så många kommit och hälsat på, men det är intensivt när de är här och lite skönt när de åker.

Svärfar med fru åkte härifrån igår men kommer tillbaka igen om två veckor när de hälsat på Ys syskon. Det går ganska billiga direktflyg till Boston från Tel Aviv så vi är det naturliga stoppet för alla besökare. Maken lämnade oss i onsdags för en veckas konferens i San Diego. Han bor tillsammans med sitt lab i ett hus vid stranden som chefen har hyrt och skickar störande bilder från morgonjogg på stranden och god mat som han säkert blir bjuden på etc medan jag roddar hem och familj på egen hand i snålblåsten. Idag hängde jag i en lekpark i Cambridge i min tjocka dunjacka medan jag drömde om långkalsonger och en mugg med varmt kaffe. Livet är inte alltid rättvist. Jag får väl glädja mig över att vi inte har något snökaos och att Obama fortfarande är USAs president.

img_7338
– Ella. vet du vem George Washington var?
– Ja mamma. Han var Amerikas första president. Jag vet…
(Inte säker på att jag svarat rätt på den själv om det varit en TP-fråga…)

img_7340

img_7345

img_7347
Solnedgång vid Cambridge Common
Kommentera

