Detox-städning

Vi är själva och har inga fler besök inbokade! Älska gäster, men fasiken, älskar dem ännu mer när de åker hem. Svärfar med fru flög hem i tisdags kväll och onsdagen ägnades åt att städa! Glädjen att se golvet i barnens rum där det legat en stor madrass i en vecka. Att se vardagsrumsgolvet där det inte längre stod 4 resväskor. Tvätta lakan och handdukar och bädda rent i barnens sängar. Jag ”tog ledigt” i måndags och åkte med min granne ut till IKEA och lämnade besökarna själva så i onsdags satte jag också igång att skruva ihop en bokhylla, sätta upp en adventsljusstake och sätta upp tavlor som jag köpt ramar till. Kändes verkligen som någon slags detox, att rensa och städa och ha mitt hem för mig själv igen.

Igår var jag på Target och handlade ljusslingor till barnens rum och vardagsrummet, kändes fint att få ha lite julpyntat när vi satte oss med en kopp varm choklad (med marshmallows i, vi är ju ändå i USA) för att se första avsnittet av julkalendern. Jag har även köpt chokladkalendrar till barnen, de var glatt överraskade när det visade sig att även idag så var det en chokladbit i kalendern…

Kommentera

