Tips i Advent: The Night Manager

Vi har ingen kabel-TV utan ser mest på serier och filmer via Amazon Prime och nyheter via några av de stora kanalernas streamingservice. Det fina med det är att vi väldigt sällan har på TVn som bakgrund utan faktiskt tittar på något vi vill se när vi väl sitter där. Under det här året har vi plöjt några riktigt bra serier och just nu sitter jag och väntar på att maken ska lägga barnen så att vi kan se nästa avsnitt av The Night Manager. Om ni, som jag, är lite fascinerad av brittiska spionthrillers så är The Night Manager ett måste. Välgjord, bra skådisar och dessutom regisserad av Susanne Bier. Serien i sex delar är baserad på en bok av John le Carré. Jag kan inte garantera att den håller ända till slutet för än så länge har vi bara sett fyra avsnitt men jag sticker ändå ut hakan och säger att den här är värd att se.

6 thoughts on “Tips i Advent: The Night Manager

  1. Samma här, vi letar serier via Internet och, hmm, laddar ner de utan att betala. Just nu är jag inne i en period där jag lägger mig vid nio tiden pâ kvällen med en bok. Jag och maken har en date night i veckan dâ vi tittarpâ en serie gemensamt. Just nu är det Mr Robot. Vi har precis avslutat The Leftovers.

    1. Vi har faktiskt över gått helt till laglig streaming. Dels så finns det mycket på Amazon Prime men framförallt för att det är så enkelt, hittar jag en ganska ny film jag vill se som kostar $3 att hyra i 48 timmar och allt jag behöver göra är att knappa in min kod så känns det så mycket enklare än att leta rätt på en bra version av den på nätet. The Leftovers har jag hört talas om, var den bra?

      1. Jag bara älskade den serien, tyckte handlingen var logisk men min man hängde inte alls med. Det är dâ jag inser hur mycket mitt jobb har fâtt mig att se annorlunda pâ saker och ting.

  2. Jag ser mest på Netflix. Har Apple TV så jag kör även via appar där, som HBO och de vanliga kanalerna där jag streamar de program jag vill se. Så smidigt.
    Jag kan rekommendera The Crown, men den finns nog bara på Netflix än så länge.
    Borde ta och se mer via Amazon Prime. Tack för tips!

    1. The Crown har jag hört massa bra om, kanske ska passa på att ta en gratismånad på Netflix och se den! Vi är rätt nöjda med Amazon Prime så klara oss utan Netflix/HBO/hulu för tillfället men i somras hade vi HBO i två månader när vi tittade igen alla sex säsonger av Game of Thrones.

      1. The crown har jag ocksâ sett. Underbara miljöer men man blir ju mörkrädd när man ser hur livet vid hovet ser ut. Det är mycket nigande, bockande betjänter.

Kommentera

