Gråt i Advent: Manchester by the Sea

Igår hade vi skaffat barnvakt för att få lite vuxentid tillsammans. Problemet med att ha barnvakt är att det är så dyrt att själva vuxentiden ofta blir lite sniken, man betalar ju inte bara för att roa sig utan den stora utgiften beror på hur länge man är borta. Hur som helst kom vi fram till att det iaf är billigare än parterapi så det är lätt värt att få gå ut och umgås med sin partner.

Vi hade bestämt oss för att gå på bio och se den hyllade filmen ”Manchester by the Sea” med Casey Affleck och Michelle Williams. Vad vi inte visste var att det var i stort sett den sorgligaste filmen i världshistorien och att vi troligtvis grät dubbelt så mycket som vi skulle ha gjort om vi hade gått i parterapi istället. Trailern nedan skrapar bara lite på ytan på den riktiga gråtfesten.

Som ni ser så har jag ändrat blogtiteln från ”Tips..” till ”Gråt…” för jag vet inte ens om jag ska tipsa om den. Den är fruktansvärt bra, och regissören har verkligen lyckats med att när det är som svartast klippa till något som får oss att skratta, men inte på ett tacky sätt utan mer för att få oss att klara av att gå vidare, men den är också fruktansvärt sorglig. Om ni går och ser den på bio så skippa mascaran och ta med en handduk att torka tårarna med. Jag hade bara mina tröjärmar och den tröjan åkte rakt i tvätten när jag kom hem… Och befinner ni er i en skör tid i livet så kanske ni kan vänta med att se den. I Sverige har den premiär 23 december.

4 thoughts on “Gråt i Advent: Manchester by the Sea

  1. Oj, det där lät som en jobbig historia. Hua!

    Men jag hoppas att ni fick lite tid tillsammans i alla fall. Det är trots allt ganska viktigt emellanåt. Fast än viktigare är nog att man har hela sin familj – barn och allt.

Kommentera

