Swedish Yuletide

Igår var jag på SWEA Bostons julmarknad, ”Swedish Yuletide”, och jobbade. Stod i entrén med en sån där liten klickräknare och kollade människors stämplar som de fick när de betalade. Viktigt jobb med andra ord.

Hur som helst, den här julmarknaden är en rätt stor grej, den firade 30-årsjubileum i år och stället var knökfullt. Svenska skolans elever med förstärkning av lite au-pairer hade två luciatåg under dagen, elever från Berklee College of Music sjöng och spelade (mina barn tyckte det var extra kul eftersom deras barnvakt var en av sångerskorna). Det såldes tomtar, prinsesstårta, träskor, våfflor, böcker, flaggor, etc, etc. Vi som jobbade fick IKEA-köttbullar, potatismos och lingonsylt till lunch. Jag var så överväldigad av allt svenskt som såldes att jag inte köpte någonting alls, görutom våfflor till barnen som var där i några timmar tillsammans med maken och gjorde smällkarameller och julgranspynt.

img_7629
Maffigt luciatåg
img_7637
Delar av godisutbudet. Men Swedish fish är inte svenskt godis.
img_7639
Vet inte hur det här ska tolkas. Det låter inte så positivt…
4 thoughts on “Swedish Yuletide

    1. Ja, det var verkligen jättestort. Imorgon blir det varm choklad framför SVT Play med barnen innan skolan. Så trist att ni inte får fota men jag förstår ju varför. Jag brukar försöka lägga upp bilder där man inte ser andra barn än mina men här tänkte jag faktiskt inte alls på det, kändes som att det var så publikt. Hoppas att ingen tar illa upp.

  1. Lite kul kuriosa Swedish fish är i original från Sverige, de heter Pastellfisk och kan fortfarande köpas som lösgodis. Så helt galet var det inte att ha dem med.

    1. Fast recepten har nog anpassats till de olika marknaderna över tiden för jag tycker inte att de smakar helt lika. Och så vill jag ju blanda upp dem med den gröna varianten… 🙂 Men ja, finns inte Malaco’s i närheten så duger Swedish Fish helt klart!

Kommentera

