Outer Banks

Nä, jag hann ju inte med att avsluta rapporteringen av sommarsemestern innan jag åkte till USA igen. Men, skam den som ger sig – jag är på det igen. Alla inlägg i serien kan hittas under kategorin ”USA 2014”.

Ytterligare några timmars bilfärd österut och vi började närma oss kusten. Destinationen var Nags Head på the Outer banks (eller OBX som vi kännare kallar det för!). The Outer banks är en ca 30 mil lång remsa av smala öar som är förbunden med fastlandet via ett par broar. Redan när vi närmade oss slutet av den andra bron tackade Y mig för att jag hade bokat in oss på det här stället. Vi kände genast den avslappnade känslan, lugnet och glädjen. Ett genuint turistställe som inte kändes för flashigt.

Eftersom vi skulle stanna i tre nätter hade jag lyxat till det med ett deluxe-rum på vårt motell – utöver två dubbelsängar skulle det också finnas en soffa. Men tji fick jag. Vid incheckningen fick jag reda på att ”de varit tvungna att uppgradera oss”! Wow, sånt som aldrig händer liksom. Ja, det blev en tvåvåningslägenhet med kök, två badrum, soffgrupp och två sovrum precis bredvid poolen. Jobbigt… Efter att ha installerat oss gick Ella och jag ned till stranden medan Eitan längtade hem och inte ville gå ut. På andra sidan av sanddynerna vid vårt hotell möttes Ella och jag av en helt underbar strand, precis bredvid en lång träpir. Och efter att ha sms:at över ett par bilder till Y så kom han och Eitan och hjälpte oss att bygga sandslott, hoppa i vågorna och njuta av en riktig semesterkänsla.

Nedervåningen i vår etagevåning
Nedervåningen i vår etagevåning
Utsikten från barnens rum
Utsikten från barnens rum
Synen som mötte oss när vi kom över toppen på sanddynen från motellet...
Synen som mötte oss när vi kom över toppen på sanddynen från motellet…
Nags Head Fishing pier
Nags Head Fishing pier
Vårt motell sett från stranden
Vårt motell sett från stranden
Båda killarna njöt till fullo
Båda killarna njöt till fullo
Jodå, han verkade hyfsat nöjd...
Jodå, han verkade hyfsat nöjd…
Jag gillar motljusbilder
Jag gillar motljusbilder
Beach babies
Beach babies
Vi behövde inte trängas direkt
Vi behövde inte trängas direkt
2 thoughts on “Outer Banks

  1. Måste ha varit jobbigt att gå igenom, intensiv terapi kanske har ett visst resultat på en sådan traumatisk gruppupplevelse…. Skämt åsido, USA är förfärligt underskatttat när det gäller dess naturskönhet, måste jag säga. Visserligen är Europa Europa (och Medelhavet civilisationens vagga utan snack) men här i Västeuropa är ju snart allt gömt under en asfalterad parkeringsplats. Passa på och se er om om ni har turen att få bo där några år!

    1. Ja, vi har fått kämpa de senaste månaderna! 🙂 Det finns verkligen hur mycket att se. Det är så lätt att man fastnar på storstäder, bilkörning och gigantiska outlets men naturen är verkligen otrolig och så diversifierad. Jag har en lång lista på nationalparker som jag vill besöka men det är ju bara toppen på isberget.

Kommentera

