Konstrunda genom Boston

I förra veckan var min svärfar med fru här och besökte oss, och Boston, för första gången. Jag tog med dem ut på en tur runt stan och gav dem lite smakprov av min fina stad. Det är ju inte mer än rättvist att ni också får njuta lite för när jag hade sorterat ut de mer anonyma bilderna visade det sig att det var en riktig konstrunda, håll till godo!

img_7256
Public Garden. Älskar pilträden. Har alltid älskat pilträd.
img_7268
Chinatown. Älskar kontrasterna i byggnadsstilar.
img_7276
Chinatown. Röda lyktor och guldgula löv. Bra kombination.
img_7280
Monkey See. Tillfällig konst vid Chinatown Park på the Greenway.
img_7281
Ytterligare konst på the Greenway. Muralmålning av den iranske konstnären Mehdi Ghadyanloo.
img_7285
Spaces of Hope.
img_7290
SOS (Safety Orange Swimmers) i Fort Point Channel. Varje figur representerar 1 miljon flyktingar.
img_7292
Shimmer

img_7305

img_7307

 

 

2 thoughts on “Konstrunda genom Boston

    1. Tack! Tacksamt att fota i Boston, det finns så mycket fint. Silverpilar tyckte jag var fantastiska när jag var barn men tårpilar är nog bäst. Weeping willows…

Kommentera

